تامین تجهیزات و قطعات مترو با حمایت و توان تولیدكنندگان و صنعتگران داخلی

تامین تجهیزات و قطعات مترو با حمایت و توان تولیدكنندگان و صنعتگران داخلی خشكشوئی آنلاین: نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه از كوشش های این شركت برای تحقق شعار سال رونق تولید جهت رسیدن به خودكفایی در صنعت حمل و نقل ریلی درون شهری آگاهی داد.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، فرنوش نوبخت اظهار داشت: در آستانه بیست و یكمین سال بهره برداری و چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان نخستین بهره بردار مترو در كلانشهرهای كشور برای تحقق شعارسال ۱۳۹۸ كه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به نام رونق تولید نامگذاری كردند همكاری با تولید كنندگان داخلی را جزو برنامه های اصلی خود قرار داده و تلاش نموده تا گامی برای تحقق این مهم برداریم.
وی ادامه داد: باتوجه به وجود تحریم ها و افزایش آن مشكلات زیادی را در تامین قطعات داشتیم چونكه صنعت مترو در كشور ما صنعتی جدید است، اما باتوجه به رشد جمعیت در پایتخت و شهرهای بزرگ كشور، وجود سامانه حمل و نقل شهری كارآمد و مطمئن همچون دغدغه های اصلی دولتمردان، مدیران شهری و انتظارات مردم است و سیستم حمل و نقل ریلی شهری (مترو) یك سامانه مدرن، كارآمد، مطمئن، سریع و حامی محیط زیست محسوب شده و توانست جای خودرا در بین شهروندان بعنوان یك سیستم قابل قبول كه می تواند به حل مشكل ترافیك و آلودگی هوا كمك نماید پیدا كرد.
نوبخت با اشاره به اینكه برای تامین و نگهداری این سامانه حمل و نقل عمومی اهتمام كرده ایم همانند پل ارتباطی با حوزه های دانشگاهی، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری عمل نماییم تا از وابستگی به دیگر كشورها برای تامین قطعات بكاهیم، اشاره كرد: بومی سازی قطعات مهم مصرفی از اولویت های شركت بهره برداری متروی تهران و حومه است و هم اكنون قسمتی از پله برقی ها، ترمزهای قطار، تجهیزات آن وغیره... بومی سازی شده كه كمك بزرگی به كاهش هزینه های شركت كرده و توانسته ایم با تاكید بر توانمندی شركت های ایرانی جهت تامین نیازمندی های شركت مترو گامی اساسی در امتداد رونق تولید ملی برداریم.
مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه اضافه كرد: طی این دوسال موفق شده ایم قطعه هندریل ۸۲۲ پله برقی را در همین دوره توسط متخصصان داخلی بومی سازی نماییم و كاهش خرابی پله برقی را در ایستگاه های خطوط مترو شاهد بودیم وتفاهم نامه ای با شركت ذوب آهن و شركت بهره برداری متروی تهران و حومه برای تامین ۸۰۰ تن ریل مترو منعقد كردیم كه مطابق این قرارداد ۵۰۰ تن از این ریل ها مخصوص خطوط درون شهری و ۳۰۰ تن برای ریل های برون شهری قابل استفاده می باشد.
همین طور صفحات سرسره سوزن قطعه دیگری بود كه توانستیم از تولیدات داخلی استفاده نمائیم از دیگر قطعات می توان از پایه چك ریل نوع اتریشی UIC۶۰، فنر مارپیچی فلزی قطر۲۲ و طول ۱۲۰ میلیمتر دستگاه روبل (برای هرزگیری تراورس چوبی)، دستگاه نصب غلاف داخلی رولپلاگ مخصوص هرزگیری تراورس های دی وی داگ این قطعات بخش كوچكی از تجهیزاتی است كه به همت متخصصان داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته، به دنبال انجام این پروژه ها صرفه جویی اقتصادی را شاهد می باشیم.
وی اشاره كرد: شركت بهره برداری متروی تهران و حومه در امتداد تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولید كنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می كند؛ چونكه با این كار از خروج ارز از كشور جلوگیری شد و به همین نسبت صرفه جویی ارزی ایجاد می شود كه خودكفایی ارزی را برای كشور به همراه داشته و اعتقاد داریم این كار سبب توسعه و پیشرفت تولیدكنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.
نوبخت اضافه كرد: بعد از مصرف تولیدات داخلی در متروی تهران بعنوان نخستین بهره بردار مترو در ایران می توانیم دیگر متروهای كلان شهرها را نیز ترغیب نماییم تا از تولیدات داخلی كشور استفاده كنند. همین افزایش تقاضا موجب كاهش مشكلات مترو درباب گشایش اعتبار و مسایل ارزی برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری خواهد شد.
مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران اظهار داشت: از سال قبل برای تامین قطعات، سراغ تولیدكنندگان داخلی رفتیم و دانش فنی را با نظارت دانشگاه ها در اختیار تولیدكنندگان داخلی قرار دادیم تا برابر ضوابط اقدام نمایند امیدواریم بتوانیم كمك نماییم تا بومی سازی مترو بیشتر شكل گیرد، ضمن اینكه تامین قطعات را از هر مسیری كه میسر باشد، انجام می دهیم و اجازه نخواهیم داد ناوگان مترو به سبب نبود قطعات از كار بیفتند.
وی اظهار داشت: در همین راستا و باتوجه به اهمیت موضوع و مسائل عنوان شده، توجه به افزایش رضایتمندی شهروندان از خدمات ارائه شده نیز از اولویت های كاری ما در شركت بهره برداری مترو است.
نایب رئیس هیات مدیره اضافه كرد: با كاهش سرفاصله حركت قطارها در ساعات پیك، كه در راس برنامه های این شركت قرار دارد اهتمام در افزایش رضایتمندی مسافران مترو داشتیم و برای رسیدن به این هدف در قدم اول برنامه ریزی های لازم برای افزایش حركت قطارها در دستور كار قرار دادیم و با شبیه سازی خطوط ظرفیت های موجود را محاسبه كردیم. در گام بعدی برای رسیدن به سرفاصله كمتر نیازمند تامین نیروی انسانی بودیم كه با برنامه ریزی و پشتیبانی خوب همكارانم در بخش های فنی و عملیاتی و همراهی راهبران در بخش سیر و حركت این مساله نیز محقق شد و توانستیم از آبان ماه سال ۱۳۹۶ یكی از اصلی ترین برنامه های شركت بهره برداری متروی تهران حومه كه كاهش سرفاصله حركت قطارها بود عملیاتی نماییم و در این دو سال سر فاصله حركت قطارها در خطوط یك، دو و چهار از ۵ دقیقه به ۳ و نیم دقیقه كم شد.
وی افزود: بااینكه نبود پایانه در خط سه مشكلات زیادی را برای ما به وجود آورده اما باز سعی كردیم و توانستیم فاصله حركت قطارها در این خط را در دی ماه سال ۹۶ ازهر ۱۸ دقیقه یك قطار در نیمه شمالی و هر ۹دقیقه یك قطار در نیمه جنوبی به ۱۰دقیقه كاهش دادیم و دی ماه ۹۷ نیز با استفاده از حداكثر توان تا جایی كه محدودیت ها و شرایط عمرانی و فنی برای ما ایجاد می كرد این زمان را به هشت دقیقه رساندیم و در مهر ماه به ۷ و نیم دقیقه و در آذرماه ۹۸ به ۷ دقیقه كاهش دادیم. این كاهش در خط هفت در مهر ماه نیز از ۱۵ دقیقه به ۱۲ دقیقه و در آبان به ۱۰ دقیقه رسید و در خط شش كه از فروردین ماه ۹۸ با سرفاصله حركت هر ۲۵ دقیقه یك قطار كار خودرا شروع كرد و در مهر ماه به ۱۵ دقیقه كم شد. از طرف دیگر ساعات خدمات رسانی در این خط از آذر ماه ۹۸ افزایش یافت و قطارها در خط ۶ از ساعت ۵: ۳۰ تا ۲۲: ۳۰ فعالیت می نمایند. با كاهش سرفاصله حركت قطارها حجم كاری پرسنل در بخش های مختلف بیشتر شده است؛ بااینكه با كاهش فاصله حركت قطارها، زمان انتظار مسافران برای رسیدن قطار بعدی به ایستگاه كاهش یافته و موفق شده ایم تا گامی دیگر به هدف خدمات رسانی هرچه بهتر و بیشتر به شهروندان و مسافران برداریم.
وی اشاره كرد: این اختتام كار نیست؛ چونكه با كاهش و تثبیت حركت قطارها همكارانمان در بخش های دیگر شركت بهره برداری مترو نیز برای پایدار ماندن این خدمات رسانی باید تلاش كنند. چونكه برای سرویس دهی منظم باتوجه به افزایش حركت قطارها طبیعی است حجم تعمیر و نگهداری تجهیزات نیز افزایش یابد.
نوبخت با اشاره به اینكه هم اكنون باتوجه به كمبود ناوگان همكاران ما در بخش تعمیرات و نگهداری نیز تمامی تلاش خودرا می كنند تا كمترین خرابی ها را در سرویس دهی به مسافران داشته باشیم، اضافه كرد: تامین قطعات نیز نقش اساسی برای محقق شدن این هدف دارد؛ چونكه رفع عیوب به وجود آمده باید در سریع ترین زمان ممكن صورت گیرد.
وی اظهار داشت: تمامی همكارانم در بخش مختلف شركت بهره برداری متروی تهران و حومه طی دو سال قبل تمامی تلاش خودرا كرده اند تا با بكارگیری حداقلی از ناوگان موجود سرفاصله حركت قطارها را در تمامی خطوط هفتگانه كاهش دهند، اما در كنار تمام موضوعات فنی و تخصصی مطرح شده به جهت اینكه زمان توقف قطارها در ایستگاه ها تنظیم شود نیازمند همیاری مسافران هستیم.
نوبخت با اشاره به اینكه زمان توقف برای تخلیه و مسافرگیری بویژه در شلوغ ترین ایستگاه ها یك عامل محدود كننده برای كاهش سرفاصله حركت قطارها است، اظهار داشت: هم اكنون بسته شدن بموقع در قطارها با تلاش همكاران در ایستگاه ها و بخش راهبری تا حدودی برطرف شده اما در این بخش یاری بیشتر بعضی از مسافران را می طلبد تا مانع بسته شدن در قطار نشوند.
مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران اشاره كرد: در شرایط فعلی آلودگی هوا، مترو بعنوان پاك ترین، سریع ترین، ایمن ترین و بطور كلی كارآمدترین شبكه حمل و نقل عمومی، نقش انكارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ناشی از معضل ترافیك دارد.
نایب رئیس هیات مدیره شركت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار داشت: مترو یك وسیله انبوه بر شمرده می شود و ظرفیت جابجایی تعداد بالای مسافر را دارد. در این راه باید با فرهنگ سازی نیز صورت گیرد چونكه مردم وقتی انتظار كاهش سرفاصله حركت قطارها را دارند و می بینند كه در این مدت این كاهش هدوی اجرایی شد دیگر برای سوار شدن به قطاری كه حجم بالای مسافر دارد، اصرار نمی كنند و توسط بعضی از مسافران مانع بسته شدن در قطار نمی شوند و همین مورد كمك می نماید تا قطارها طبق جدول زمانبندی حركت كنند.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه، وی با اشاره به اینكه شركت بهره برداری متروی تهران و حومه بر طبق چشم انداز خود تلاش می كند تا بعنوان شركتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویكرد دقت، ایمنی، سرعت و جلب رضایت مشتریان فعالیت كند، اظهار داشت: هم اكنون روزانه بیشتر از یك میلیون ۸۸۰ هزار نفر با متروی تهران و حومه سفر می كنند و از ۲۴ آبان ماه ۹۸ نیز با تغییر قیمت بنزین شاهد افزایش ۱۱ درصدی مسافر بوده ایم و تمامی تلاش مان را برای ارائه سرویس دهی هرچه بهتر به شهروندان و مسافران جدید سامانه مترو كرده ایم تا با رضایتمندی كامل، مترو را از میان دیگر وسایل حمل و نقل عمومی انتخاب كنند. اما این میزان باید بر طبق چشم انداز حمل و نقل و ترافیك شهر تهران تا سال ۱۴۰۴ باید به رقم هفت میلیون سفر در روز برسد كه امیدواریم با تكمیل و تجهیز این سامانه بزودی شاهد محقق شدن این هدف نیز باشیم.




منبع:

1398/11/27
22:51:06
5.0 / 5
3910
تگهای خبر: آب , آلودگی , اتو , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین