چرا این موجودات غول پیکر دایناسور نام گرفتند؟

چرا این موجودات غول پیکر دایناسور نام گرفتند؟ به گزارش خشکشوئی آنلاین، در سال 1824، زمانیکه ویلیام باکلند، نخستین استاد زمین شناسی دانشگاه آکسفورد، یافته ای خویش را در مورد «مگالوسور-Megalosaurus» نخستین دایناسوری که به صورت علمی توصیف شد، عرضه کرد، دنیای علم برای همیشه تغییر نمود.

تینا مزدکی_کشف مگالوسور، موجود بزرگ و گوشتخوار که فسیل های آن در آکسفوردشایر انگلستان پیدا شد، زمینه را برای عصر جدیدی از درک زندگی ماقبل تاریخ سیاره ما فراهم نمود. شواهد نشان می داد که این موجود احتمالا دوزیست و به اندازه یک فیل بزرگ است.
بیشتر بخوانید: تنها اژدهای زنده جهان که میلیونها سال بدون تغییر باقی مانده/ عکس کشف رمز و راز استخوان های بزرگ پیش از کشف پیشگامانه باکلند، استخوان های بزرگی که قدمت آنها به اواخر دهه 1600 باز می گشت، دانشمندان را متحیر کرده بود. این بقایا اغلب به اشتباه به فیل های جنگی رومی یا انسان های غول پیکر نسبت داده می شد. با توصیف مگالوسور، توضیحی جدید و قابل قبول تر برای این یافته های گیج کننده عرضه شد.
تولد اصطلاح دایناسور تا سال 1842 اصطلاح «دایناسور» که امروزه به صورت اتفاقی آنرا می گوییم، اصلا وجود نداشت. زمانیکه ریچارد اوون، زیست شناس و دیرینه شناس انگلیسی، متوجه خصوصیت های مشترک بین مگالوسور و سایر موجودات مشابه، یعنی ایگوانودون و هیلائوسور شد، سبب شد که او اصطلاح «دایناسور» را ابداع کند و نامی برای این دسته جدید از موجودات بگذارد.

مگالوسور در فرهنگ عامه فراتر از محدودیت های تحقیقات علمی، مگالوسور در فرهنگ عامه هم جای خویش را به جای گذاشت. این گونه حتی در رمان کلاسیک چارلز دیکنز به نام «خانه تیره» به نمایش درآمد و در سال 1854 بعنوان یک مدل در نخستین پارک دایناسورها در جهان در کاخ کریستال لندن قرار گرفت.
تکامل دیرینه شناسی امروزه، باستان شناسی از زمان باکلند به سرعت تکامل یافته است. در این زمان، حدود 1000 گونه دایناسور شناسایی شد و همچنان هر سال حدود 50 گونه جدید به این لیست اضافه می شود. همینطور ظهور فناوری های جدید، مانند سی تی اسکن، این امکان را داد که برای درک این موجودات با شکوه، عمیق تر کاوش شود. تایید شده است که دایناسورها دارای پر بوده و آنها را بعنوان اجداد مستقیم پرندگان معرفی می کند.
دویستمین سالگرد نامگذاری نخستین دایناسور گواهی بر پیشرفت ما در شناخت این موجودات باستانی است و همچنین لحظه مهم برای تأمل در مورد تاثیر ماندگار آنها نه تنها بر علم، بلکه بر فرهنگ ما انسان ها است.
بیشتر بخوانید: نیروی نامرئی محافظ زمین چیست؟ طراحی عجیب زشت ترین گوشی سال / عکس تحویل یک مدل جدید پهپاد رزمی به روسیه/ عکس ادعای تازه گروه هکری که اسنپ فود را هک کرد منبع: bnnbreaking