مشاور بین الملل سازمان جهانی بهداشت مطرح كرد

تحریم ها مشكل مضاعف نظام سلامت ایران

تحریم ها مشكل مضاعف نظام سلامت ایران خشكشوئی آنلاین: مشاور بین الملل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: یكی از چالش های مهم ایران، محدودیت در بودجه نظام سلامت است. هرچند با عنایت به بسته های خدماتی و منابع محدود، مانند بقیه كشورها با محدودیت منابع روبه رو هستیم، اما درباره ایران نكته تحریم ها هم وجود دارد.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، لئون بیل میكر - استادیار اقتصاد و مدیریت سلامت از دانشگاه رادبود هلند در دیدار با مدیران سازمان بیمه سلامت اضافه كرد: تلاش می نماییم ایده هایی كه در نظر است با مدیران سازمان بیمه سلامت مورد بحث و بررسی قرار گیرد با عنایت به شرایط ایران و محدودیت های آن باشد.
وی افزود: در كشورهای مختلف و همچون هلند با عنایت به افزایش عمر، ۳۰ درصد بودجه سلامت برای سال آخر سالمندان گذاشته می شود. این شرایط ما را مجاب می كند به سمت انتخاب بهتر برای بسته های خدمات سلامت برویم. روند ارتقای تكنولوژی و درمان مدرن هرچند خوب است و به نفع بیماران به حساب می آید، اما مبحث تكنولوژی، مشكلاتی در زمینه هزینه های بالا بوجود می آورد كه هزینه های آن بسیار بیشتر از سالمندان است.
بیل میكر بیان كرد: با عنایت به شرایط اقتصادی، نیازمند تخصص های مختلفی هستیم كه در میدان عمل نظام سلامت حضور داشته باشند و پزشكان یا عرضه دهندگان خدمات سلامت باید به این مورد توجه نمایند كه نمی توان درمان را با هزینه بالا پیش برد و درمان باید هزینه محدود و مشخصی داشته باشد.
این استادیار اقتصاد و مدیریت سلامت اظهار داشت: برای پیاده سازی تصمیم ها، باید بسته ای را بر مبنای قانون طراحی و اجرا نماییم كه همه ذینفعان نظام سلامت قانع شوند و همكاری كنند. این روش ها را باید طوری طراحی نماییم كه از آغاز طراحی تا اجرا با مشكل كمتری مواجه شود. نظر همه افرادی كه اثرگذار هستند باید لحاظ شود تا به نتیجه دلخواه و مورد تایید همه ذینفعان رسید.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی ادامه داد: یكی از اشكالات قدیمی، هزینه داروهای سرطان یا بیماری های صعب العلاج است كه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد. افرادی كه ذینفع هستند باید بدانند چرا و با چه سیاست گذاری این تصمیم گرفته شده است كه خدمت یا دارویی تحت پوشش بیمه باشد یا نباشد تا مسیرهای غیرمستقیم توسط پزشك یا بیمار طی نشود.



1398/02/30
14:38:47
5.0 / 5
4862
تگهای خبر: اقتصاد , بهداشت , بودجه , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین