سخنگوی شورای شهر تهران تشریح كرد

از سرعت گرفتن انتصابات در شهرداری تهران تا بررسی تخلفات یك معاون

از سرعت گرفتن انتصابات در شهرداری تهران تا بررسی تخلفات یك معاون خشكشوئی آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران در مورد موضوعاتی همچون شائبه سگ كشی، انتصابات پشت سر هم در شهرداری، انتخابات شورایاری ها و... توضیحاتی را ارائه نمود.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، علی اعطا ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده كه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اظهار داشت: در صورت تصویب این لایحه كه با روح قانون اساسی در مورد نهاد شوراها دارای مغایرت جدی است، خیلی از اختیارات شوراها محدود خواهد شد و شوراها به مجموعه بدون اختیار و كوچك تبدلی می شوند.
وی با بیان این كه بررسی ها نشان داده است با تصویب لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده احیانا درآمد شهرداری ها ۶۰ درصد كاهش می یابد، اظهار داشت: چرا عوارض می بایست در مالیات تجمیع شود و این با دیگر قوانین نیز مغایرت دارد؛ چونكه درآمد شهرداری ها توسط شوراها تعیین می شود و محل تأمین آن نیز عوارض هستند و نهاد شوراها با تصویب این لایحه تضعیف می شود و لازم است همه اعضای شوراهای شهر با جدیت این مساله را دنبال كنند؛ چونكه این اتفاق ناخوشایند است كه نتیجه و تبعات آن سبب تضعیف پارلمان محلی می شود.
اعطا با بیان این كه این روزها مسئله شورایاری ها در شورای شهر مطرح است، اظهار داشت: به زودی در صحن علنی سوژه اصلاح بخشنامه برگزاری انتخابات شورایاری ها بررسی خواهد شد. هر چند كه قبل از این اصلاح مواد اساس نامه مورد بحث قرار گرفته بود و این نشان داده است باوجود تنگناهای موجود درباب برگزاری انتخابات شورایاری ها، این مساله یعنی برگزاری انتخابات در دستور كار شورای شهر پنجم است و باوجود آن كه بعضی از منتقدان شورا معتقد بودند كه اراده ای از طرف اعضا برای برگزاری انتخابات نیست، اما رایزنی ها با سایر دستگاه ها خط بطلانی بر این ادعاها است.
وی با بیان این كه ما برای برگزاری انتخابات شورایاری ها عزمی راسخ داریم، اظهار داشت: توسعه مشاركت مردمی در سطح محلات و مدیریت شهری را یك اصل جدی می دانیم و با هماهنگی های صورت گرفته و رایزنی با دستگاه های مختلف انتخابات شورایاری ها را در دوره جدید برگزار می نماییم و امید است همراهی همه دستگاه ها را در این زمینه شاهد باشیم تا منجر به افزایش سطح مشاركت مردمی باشیم.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان این كه در ماده ۹۴ برنامه پنج ساله سوم شهر تهران، شهرداری را موظف كردیم كه اقدامات و برنامه های اجرایی و همین طور نحوه تأمین و تجهیز منابع مورد نیاز برنامه را تا اختتام اردیبهشت ماه یعنی امروز تهیه و به شورا عرضه نماید، اظهار داشت: با این وجود می بینیم كه هنوز این مهم تحویل شورای شهر نشده است؛ هر چند كه پیش نویس آن آماده شده، اما هنوز به شورای شهر تحویل ندادند و بنظر می رسد در اواخر خرداد ماه این مهم محقق شود.
وی در مورد این سند اظهار داشت: در برنامه سوم توسعه كه مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت، عنوان كردیم كه شهرداری باید سندی از برنامه به شورای شهر بدهد كه بر طبق آن مأموریت های استراتژیك و اهداف برنامه را مشخص كرده و در حوزه اقدامات و برنامه های اجرایی علاوه بر آن چه تصویری كلانی از برنامه هایش نمایش می كند، جدول كمی برنامه نیز نمایش می شود تا بر طبق این شاخص ها برنامه سوم قابل اندازه گیری باشد و اولویت های اجرایی و پروژه ها به ریز مشخص شده باشند و در ادامه از شهرداری خواستیم كه در این سند در مورد منابع مالی اجرای پروژه ها و برنامه ها و همین طور راه های تأمین آن گزارشی بدهد تا در شورا مورد بررسی و تصویب قرار گیرد كه تابحال این مهم رخ نداده است.
بروز تخلفات با وجود لغو مصوبه برج-باغ اعطا در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد این كه با وجود لغو مصوبه برج-باغ هنوز هم تخلفاتی در این زمینه دیده می شود، اظهار داشت: در این عرصه با وجود لغو مصوبه تخلفاتی بوده اما تعداد زیاد نیست. اما بطور كلی در این گونه موارد شورا باید نظارت جدی تری را اعمال نماید و علاوه بر آن نظارت همگانی نیز باید تقویت شود.
وی با بیان این كه توان شورا در نظارت محدود است و نمی تواند فراگیر باشد، اظهار داشت: اما اگر مردم پای كار بیایند، نظارت ۲۱ نفره به نظارت ۹ میلیونی تبدیل می شود و برای جلب مشاركت مردم نیز باید مجموعه اطلاعات در هر حوزه در معرض دید عموم قرار گیرد تا مردم بتوانند در امر نظارت به ما كمك كنند.
وی با بیان این كه همه بدنه شهرداری متخلف نیستند، اما طبیعی است كه در مجموعه عریض و طویلی همچون شهرداری افرادی همچنان مقاومت كنند، اظهار داشت: اتفاقاً این مقاومت ها از بدنه كارشناسی نیست و از مدیران است كه در گام اول باید رویه ها اصلاح گردد و پس از آن نظارت شورای شهر باید قوی تر شده و پس از آن نیز نظارت همگانی مردم توسعه یابد.
تعداد انتصابات، نامتعارف نیست ایشان سپس در پاسخ به سوالی در مورد چرایی انتقادش از عملكرد بعضی از شهردارهای مناطق و عدم پاسخگویی آنها اظهار داشت: این مطلب انتقادی بنده مربوط به همه شهرداری های مناطق نیست، اما گاهی و به ندرت دیده می شود كه منطقه بنا به دلیلهای غیرموجه از خواسته های مردم سرباز می زند و مشخصاً منطقه ترجیح می دهد بنا به دلیلهای ناموجهی موضوعات را پیگیری نكند كه در این خصوص تذكر جدی نمایش كردیم.
اعطا در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی سرعت گرفتن انتصابات در شهرداری تهران اظهار داشت: تعداد انتصابات نامتعارف نیست، اما هفته پیش جلسه ای با حناچی داشتیم و در آن جلسه عنوان كردیم كه تعداد افرادی كه با حكم سرپرستی در شهرداری فعالیت می نمایند، زیاد است و از آنجایی كه دوره سرپرستی محدود بوده و یك بلاتكلیفی در سطح مدیران ایجاد می كند، از او خواستیم كه در مورد این سرپرست ها سوژه را تعیین تكلیف كنند كه البته باید بگویم روند استعلام ها زمان می برد و این دیگر خارج از اراده سیستم مدیریت شهری است و این سرعت گرفتن انتصابات در دو هفته اخیر نشان دهنده این است كه به سمت ثبات مدیریتی بیشتری حركت می نماییم.
بررسی چرایی ادغام شركت ها در جلسه هم اندیشی
به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه اعطا در پاسخ به سوالی در خصوص این كه چرا شركت شهربان و حریم بان در یك سازمان دیگر بدون اطلاع شورا ادغام شده اند، اظهار داشت: در جلسه هم اندیشی كه با حضور شهردار تهران برگزار شد، حناچی توضیحاتی داشتند و اعضای شورای شهر در این زمینه نكته نظرات خودرا مطرح نمودند و اعضا عنوان داشتند از آن جا كه بحث تخلفات ساختمانی كه شهربان آنرا دنبال می كند یك مسئله مدنی و شهری است، مدیریت این شركت باید در اختیار شهرداری باشد اما شهردار نیز استدلالی داشت در خصوص این كه این اتفاق به دنبال بخش نامه وزیر كشور بوده و از آنجایی كه به جمع بندی مشخصی نرسیدیم، در جلسه هم اندیشی هفته آینده مجدداً این مساله طرح مسئله خواهد شد و كمیسیون حقوقی نیز بر روی این مساله اظهار نظرهایی خواهد داشت.
تعلل شهرداری در انتشار اسامی مالكان برج-باغ
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد چرایی عدم انتشار اسامی مالكان ۶۲ برج-باغ در سامانه شفافیت، اظهار داشت: چندین بار درباب ضرورت انتشار این اطلاعات تذكر دادیم تا شهرداری اسامی مالكان، مشخصات، تصاویر هوایی، میزان پرداختی و غیره را منتشر كند. هرچند كه اطلاعات این مالكان در جاهای مختلف منتشر گردید و من به معاون شهرسازی گفتیم كه بهتر است شهرداری اطلاعات را منتشر كند تا شفافیت ایجاد شود و اگر جای دیگری به غیر از شهرداری اطلاعات را منتشر كنند، این مسئله افشاگری است و تفاوت زیادی بین افشاگری و شفافیت وجود دارد كه این اتفاق تابحال رخ نداده است.
وی با اشاره به ایرادات فرمانداری به مصوبه برج-باغ اظهار داشت: مالكان این ۶۲ پرونده در راهروهای بین شورا و هیئت تطبیق بلاتكلیف مانده اند و بنظر می رسد باید هر چه سریع تر درباب آنها تصمیم گیری نماییم.
تماس تلفنی و قول پیگیری خبر سگ كشی
در ادامه یكی از خبرنگاران درباب ابعاد مختلف اخبار سگ كسی توسط شهرداری تهران از سخنگوی شورا سوال پرسید و اعطا اظهار داشت: با انتشار این اخبار كه بعضاً از شبكه های ماهواره ای صورت گرفته و همین طور اعتراضات در جلوی شورای شهر این مساله را پیگیری كردیم و از شركت ساماندهی در این خصوص سوال پرسیده شده و آنها عنوان كردند سوژه آن طور كه انتشار یافته نیست و آنها عملكرد خوبی در این زمینه داشتند.
به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، علی اعطا در میانه نشست خبری خود با تحصیلی - مدیرعامل شركت ساماندهی تماس گرفت و توضیحات تحصیلی را برای خبرنگاران پخش كرد كه تحصیلی اظهار داشت: شهرداری تهران در این خصوص قصوری نداشته و قول می دهم در یك بازدیدی كه بزودی برای خبرنگاران برگزار خواهم كرد، در مورد جزئیات و روند عقیم سازی شفاف سازی خواهیم كرد.
بررسی حقوقی تحقیق و تفحص از همشهری
اعطا در مورد سرانجام تحقیق و تفحص از مجموعه همشهری نیز اظهار داشت: هنگامی كه تحقیق و تفحص شروع می شود، روند پرونده محرمانه است و انتظار نداشته باشید كه در مورد این مساله صحبت نماییم. اما در مورد تحقیق و تفحص از همشهری باید بگویم كه نیاز است گزارش از لحاظ حقوقی به صورت دقیق تر بررسی شود و یك تیم حقوقی نیز باید این بررسی ها را انجام دهد و دقت داشته باشید تحقیق و تفحص زمان بر است و نتیجه آن دو سه ماه نیست.
وی در مورد تخلفات یكی از معاونین در شهرداری منطقه ۵ نیز اظهار داشت: گزارش هایی در این رابطه به ما هم رسیده است و اساسا آنها را بررسی می نماییم.




منبع:

1398/02/31
14:57:29
5.0 / 5
4925
تگهای خبر: توسعه , دستگاه , سیستم , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین