تصویب كلیات طرح اقدام شهرداری به ستاندن پروانه ساختمان های در تملك

تصویب كلیات طرح اقدام شهرداری به ستاندن پروانه ساختمان های در تملك خشكشوئی آنلاین: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 17 رأی موافق كلیات طرح اقدام شهرداری به تعیین و تكلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی اختتام كار كلیه ساختمان های در تملك شهرداری تهران به تصویب رساندند.



به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، علی اعطا در یكصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه طرح گردنگیر شهرداری به تعیین تكلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی اختتام كار تمامی ساختمان های شهرداری تهران اظهار داشت: در بررسی های انجام شده در كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به این نتیجه رسیدیم كه تعداد قابل توجهی از ساختمان های شهرداری تهران همین طور سازمان ها و شركت ها و مؤسسات تابعه و حتی پروژه های مشاركتی شهرداری تهران بدون دریافت پروانه عملیاتی ساختمانی راه اندازی شده اند و یا اینكه بعد از اتمام عملیات گواهی های لازم برای آنها صادر نشده است.

وی اضافه كرد: شهرداری خودرا مكلف به ستاندن پروانه های ساختمانی نمی داند و به همین علت برای ساختمان های خود پروانه دریافت نمی كند.

اعطا افزود: مشكل جایی بروز می كند كه پروژه مشاركتی است و یا شهرداری قصد داشته ساختمان های تحت تملك خودرا بفروشد و مباحث حقوقی و در نتیجه بی رغبتی خریداران بروز پیدا می كند. بعنوان مثال در منطقه ۷ شهرداری تهران بنای خانه استاد لرزاده یكی از مثال های بارز این حوزه است. در حریم این خانه تاریخی ساختمانی بدون هر گونه پروانه ساخت و ساز ۷ الی ۸ فقره ساخته شده كه اگر مسیر قانونی را طی می كرد هیچ گاه اجازه ساخت و ساز به آن داده نمی شد همین طور ساختمان های شهرداری های مناطق ۲، ۱، ساختمان شماره شهرداری منطقه ۸ در سامانه شهرسازی فاقد هر گونه شماره پرونده شهرسازی هستند.

رئیس كمیته معماری شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینكه كمیسیون معماری و شهرسازی شورا به این نتیجه رسید تا طی طرحی شهرداری تهران را به ستاندن پروانه و گواهی برای ساختمان های خود ملزم كند، اظهار داشت: شهرداری در بازه زمانی مشخص گزارش عملكرد مصوبه را به شورای شهر باید ارائه نماید. این مساله در بخش دارایی های شهرداری سبب ایجاد ارزش افزوده می شود.

به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، در نهایت بعد از بحث و بررسی اقدام شهرداری برای كسب پروانه ساختمانی برای ساختمان های در تملك خود، اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق این طرح را به تصویب رساندند.





منبع:

1398/04/23
14:33:28
5.0 / 5
5185
تگهای خبر: شهردار , شهرداری , شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین