رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

بحران آب در كشور

بحران آب در كشور به گزارش خشكشوئی آنلاین معاون رئیس جمهور و رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینكه فاجعه امروز محیط زیست كشور «آب» می باشد اظهار داشت گرفتاری های امروز محیط زیست نتیجه سیاست های احساسی دهه 60 و 70 می باشد.



به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، عیسی كلانتری امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست كه عصر امروز (دوشنبه 23 مرداد ماه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس كل بانك مركزی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: نتایج سیاست ها و عمل دهه 60 و 70 را امروز می بینیم. در دوره ای به خاطر تولید چند تُن گندم اضافی منابع آب و خاك از بین رفت. در حقیقت با سیاست های احساساتی، منابع پایدار محیط زیست را از دست دادیم و امروز دچار گرفتاری های متعدد در این حوزه هستیم.
وی تاكید كرد: در دهه 60 و 70 رفتارهای احساسی جایگزین رفتارهای منطقی شد و شور و شوق انقلابی برای تولید بیشتر، رفع نیاز از خارج و استقلال كوتاه مدت باعث ایجاد آسیب هایی به منابع آب و خاك كشور شد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینكه در سیاست های تولیدی گذشته، درازمدت و آثار سیاست های تولیدی بر منابع زیست محیطی مورد توجه قرار نگرفته بود ادامه داد: امروز بزرگترین مشكل و مسئله كشور ما آب است.
كلانتری با تاكید بر اینكه مشكلات مربوط به آلودگی هوا قابل حل است ولی مسائل مربوط به آب به راحتی قابل جبران نیست افزود: فاجعه كشور ما در آب است و گرفتاری اصلی محیط زیست كشور در منابع آبی است. جنگل های زاگرس حتی در دوره یخبندان از بین نرفته بودند ولی امروز در آتش بیماری می سوزند.
رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام كرد: زمانی 70 میلیون واحد دامی داشتیم و می گفتیم این تعداد دام خارج از ظرفیت مراتع است. امروز تعداد واحدهای دامی به 120 میلیون رسیده است. زمانی برای تولید 120 هزار تُن گوشت دامداران را مورد حمایت جدی قرار می دادیم. تولید 120 هزار تُن گوشت فرسایش خاك بسیاری برای كشور ایجاد كرد و تولید 120 هزار تن گوشت را با یك میلیارد تن خاك به طور سالانه عوض كردیم.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاكید كرد: وضعیت محیط زیست امروز كشور را نمی توان به گردن دوره پهلوی انداخت چرا كه این اتفاقات بعد از انقلاب رخ داده است. حتی اگر حاكمیت و دولت خواهان تغییر و اصلاح وضعیت محیط زیست هم باشند، تنها بخشی قابل جبران و بخشی غیر قابل جبران است.وی گفت: در دهه 60، 68 میلیارد متر مكعب میزان مصرف آب بود ولی امروز این میزان به 97 میلیارد متر مكعب رسیده است. 110 درصد آب تجدیدپذیر در كشور ما مصرف می شود این در حالیست كه موسسات بین المللی اجازه مصرف بالای 40 درصد آب تجدیدپذیر را نمی دهد.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به از بین رفتن تالاب ها در سال های گذشته اظهار كرد: مهار كردن سیلاب ها از طریق ایجاد سدها باعث از بین رفتن دریاچه ها و تالاب ها شده است، چون این اكوسیستم های آبی با سیلاب ها زنده هستند.كلانتری تاكید كرد: امروز به دلیل سیاست های غلط در دهه 60 و 70 هزینه های 100 برابری پرداخت می كنیم. اگرچه جبران برخی مسائل زیست محیطی مثل آلودگی هوا امكانپذیر است ولی برگرداندن آب و خاك به طور 100 درصد ممكن نیست.رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست با تاكید بر اینكه وضعیت محیط زیست كشور را یك نفر به تنهایی نمی تواند تغییر دهد، گفت: من به تنهایی نمی توانم شرایط محیط زیست را به سمت بهبودی ببرم بنابراین مردم و دولت باید به داد سازمان حفاظت محیط زیست برسند. این سازمان باید 164 میلیون هكتار از عرصه های محیط زیست را حفظ و حراست كند. بنابراین همه باید به كمك محیط زیست بیایند.كلانتری در پایان اظهار كرد: امیدواریم با كمك خانم ابتكار كه سمبل حفظ محیط زیست در عرصه جهانی هستند، وضعیت محیط زیست كشور را به سمت بهبود سوق دهیم.
 

1396/05/23
22:00:27
5.0 / 5
5699
تگهای خبر: آب , محیط زیست , بحران آب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین