برای پیشگیری از ابتلا به كرونا در ماه رمضان؛

مصرف مواد  قندی در وعده های سحر و افطار را كاهش دهید

مصرف مواد  قندی در وعده های سحر و افطار را كاهش دهید به گزارش خشكشوئی آنلاین البرز یك كارشناس ارشد تغذیه اظهار داشت: مصرف حداقل هشت لیوان آب و مایعات در فاصله افطار تا سحر و هم چنین مصرف میوه برای تأمین آب و جبران كم آبی بدن به روزه داران در شرایط فعلی سفارش می شود.



فرزانه فلاحت پیشه در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: در ماه رمضان سال جاری با شیوع بیماری کرونا روبرو شده ایم که این امر نگرانی هایی در مورد بایدها و نبایدهای روزه داری و اصول تغذیه مناسب در این شرایط را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه افراد سالم می توانند همانند سال های گذشته به صورت مرتب روزه خویش را بگیرند، افزود: برپایه گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت هیچ مطالعه ای در خصوص خطر روزه داری و افزایش مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ دیده نشده بنابراین افراد سالم می توانند با رعایت اصول تغدیه ای مناسب و همینطور رعایت اصول بهداشت فردی و... بدون هیچگونه نگرانی از مبتلا شدن به این ویروس فریضه واجب خویش را ادا کنند.

وی اضافه کرد: بدن با ضعف سیستم ایمنی برای پذیرش ویروس کرونا آماده می شود بنابراین اگر روزه داران در وعده های افطار و سحر تغذیه مناسب داشته باشند، خطری آنها را تهدید نمی کند.

فلاحت پیشه با سفارش در مورد بایدها و نبایدهای تغذیه در ماه رمضان افزود: روزه داران باید در وعده سحر و افطار از گروه های غذایی اصلی یعنی گروه سبزیجات و میوه جات، شیر و لبنیات، منابع پروتئینی و نان و غلات سبوس دار به صورت متنوع استفاده کنند.

این فوق تخصص تغدیه اظهار داشت: با مصرف این مواد ترکیباتی مثل ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، سلنیم، آهن و روی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری ها همچون کرونا لازم است برای بدن تأمین می شود.

وی اظهار نمود: در وعده سحر، روزه داران حتما از سبزی ها و صیفی جات که آب بیشتری دارند مانند کاهو، خیار و گوجه استفاده کنند چون این مواد از کم آبی بدن و خشکی گلو و دهان که احتمال مبتلا شدن به کرونا را می افزایند، جلوگیری می کنند.

وی اظهار داشت: روزه داران باید در وعده های سحر و افطار مصرف مواد قندی را به حداقل برسانند چون این مواد سبب خشکی گلو در طول روز می شود که این امر بدن را برای مبتلا شدن به کرونا آماده می کند.

فلاحت پیشه توضیح داد: مصرف حداقل هشت لیوان آب و مایعات در فاصله افطار تا سحر و هم چنین مصرف میوه برای تأمین آب و جبران کم آبی بدن به روزه داران در شرایط فعلی سفارش می شود.

وی در انتها با اشاره به اینکه بیماران کرونایی و بهبودیافتگانی که در دوره نقاهت به سر می برند نباید روزه بگیرند، اضافه کرد: با عنایت به این که احتمال برگشت و یا عود مجدد کرونا در این افراد تا شش هفته پس از بیماری وجود دارد این افراد نباید روزه بگیرند.




1399/02/06
14:20:52
5.0 / 5
2616
تگهای خبر: آب , بهداشت , بیماری , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین