واكنش سازمان جهانی بهداشت به احتمال انتقال ویروس كرونا از مواد غذایی

واكنش سازمان جهانی بهداشت به احتمال انتقال ویروس كرونا از مواد غذایی به گزارش خشكشوئی آنلاین در حالیكه سازمان جهانی بهداشت (WHO) اطمینان می دهد كه خطر انتقال كروناویروس از راه مواد غذایی وجود ندارد، برخی گزارشات از نیوزلند و چین از آن حكایت می كند كه این ویروس امكان دارد در بسته بندی مواد غذایی منجمد وجود داشته باشد و نگرانی ها را نسبت به انتشار ویروس از راه مواد غذایی برانگیخته است.


به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، مقامات سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده اند هم اکنون هیچ شواهدی در خصوص امکان انتقال کرونا از راه مواد غذایی وجود نداشته و پختن مواد غذایی هم منجر به کشته شدن ویروس می شود.
در چین آزمایشات کرونا روی میگوهای وارداتی از اکوادور و مرغ های وارداتی از برزیل مثبت شد. همینطور مقامات در نیوزیلند موارد جدید کووید-۱۹ را که به بسته بندی مواد غذایی منجمد مرتبط بودند، شناسایی نمودند.
این سبب شد روزنامه نگاران پاسخ این پرسش را از سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیگیری کنند که آیا دلیلی برای نگرانی نسبت به این مورد وجود دارد؟ این سازمان اما به همه اطمینان داده که هیچ مدرکی در خصوص انتقال کووید-۱۹ توسط مواد غذایی وجود ندارد.
مقامات سه شهر چین در چهار روز گذشته آثاری از کرونا را روی مواد غذایی منجمد کشف کرده اند. هنگامی که چین چند هفته پیش یک خوشه جدید از کرونا را در پکن شناسایی کرد، در ابتدا شیوع این بیماری را به ماهی سالمون مربوط دانست و این مورد سبب وحشت شدیدی شد که به صورت موقت فروش و تجارت را متوقف کرد.
با این وجود "ماریا ون کرکوو"، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت، در یک نشست مطبوعاتی مجازی تصریح کرد: مقامات بهداشت چینی چند صد هزار نمونه مواد غذایی منجمد را از نظر کروناویروس آزمایش کرده اند و تعداد "بسیار بسیار اندکی" مثبت درآمده اند.
این کارشناس بهداشت اظهار داشت: حتی اگر ویروس از راه غذا منتقل شود، می توان پیش از خوردن آنرا با پخت و پز یا گرم کردن از بین برد. هیچ شواهدی وجود ندارد که ویروس بتواند از راه غذا پخش شود و سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل های خویش را در این ارتباط تغییر نداده است.
این مقامات همینطور اعلام نموده اند که دستورالعمل هایی را به همراه سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل در مورد چگونگی استفاده ایمن از مواد غذایی عرضه کرده اند.
همینطور دکتر مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر این که حالا هیچ مدرکی در خصوص مشارکت مواد غذایی یا زنجیره غذایی در انتقال کروناویروس وجود ندارد، بیان داشت: (هرچند رعایت نکات بهداشتی و شستن دست ها و سطوح و لوازمِ در تماس مکرر بین افراد همچنان ضروری است اما) مردم نباید از غذا یا مراحل فرآوری یا تحویل آن بترسند. غذا بسیار مهم می باشد و نباید تصور کرد که مشکلی در غذا یا مشکلی در زنجیره غذایی ما وجود دارد، چون که الان هم به اندازه کافی تحت فشار هستیم.
وی ادامه داد: مردم هم اکنون به اندازه کافی به خاطر همه گیری کرونا ترسیده اند. باآنکه ردیابی چنین یافته هایی و آسان رد نشدن از شواهد علمی اهمیت دارد اما همینطور مهم می باشد که مردم بدون ترس بتوانند به زندگی روزمره خود ادامه دهند.
متخصصان دیگری هم اعلام نموده اند که یک سری "وقایع فوق العاده غیرمعمول" برای انتقال ویروس از راه یک محصول گوشتی یخ زده لازم است. این وقایع شامل این است که بسته به جایی که این ویروس منشأ یافته است، باید در یک حالت منجمد یک سفر بالقوه بین قاره ای را که احیانا شامل ذوب شدن و باردیگر منجمد شدن را دست کم یک مرتبه در طول مسیر پشت سر گذاشته، بپیماید و سپس راه خویش را بر روی دست های برهنه کسی پیدا کرده و به سمت بینی یا دهان فرد برود تا احتمال بیمار کردنش را داشته باشد.
سناریویی بعیدتر آن که ویروس بتواند پس از گرم شدن بیش از اندازه و بلعیده شدن در دستگاه گوارش فوق اسیدی انسان زنده مانده و سپس به مجاری هوایی راه یابد.
بنا بر گزارش سایت خبری بوی جینیس ریپورت، علاوه بر این آزمایش کرونای نمونه های PCR از کارگران و مواد غذایی در یک رستوران در چین بعد از آن که مسؤلان اثری از کروناویروس را روی بسته بندی میگوهای وارداتی آن از اکوادور پیدا کردند، منفی شد. آزمایشات مربوط به شرکت عمده فروشی میگو، خانواده آنها، کارکنان و غذاهای سایر رستوران ها هم منفی بود.



1399/05/27
22:00:00
5.0 / 5
1520
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , دستگاه , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین