حکایت پل های بدون عابر

حکایت پل های بدون عابر به گزارش خشکشوئی آنلاین همدان همه ما بارها و بارها هنگام عبور از خیابان با صحنه های آشنای رد شدن مردم از زیر پل عابرپیاده، پریدن از نرده های وسط خیابان به جای استفاده از پل، عبور از خیابان های تاریک و شلوغ رو به رو شده ایم.


به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، وجود پل های عابر پیاده بخصوص پل های مکانیزه و استفاده عموم مردم از آنها یکی از ارکان اصلی دستیابی به حمل و نقل پایدار می باشد. وجود این پل ها در خیابان باعث اطمینان خاطر رانندگان برای تردد می شود در حالیکه خیلی از افراد به علت عدم کارایی برخی پل های عابر پیاده همانند مکان یابی نامناسب، قصور در افزایش جذابیت و عدم سهولت در دستیابی، علاقه ای به استفاده از آنها ندارند. البته مدتی است بخش مکانیزه این سازه های آهنی فعالیتی ندارند و پایین بودن کرکره های آسانسورها و پله های برقی هنگام عبور از آنها توی ذوق می زند و همین مساله اشتیاق مردم را در استفاده کور می کند.


نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان در مورد عدم فعالیت پل های مکانیزه عابرپیاده، تاکید کرد: قطعا شهرداری و مدیریت شهری بایستی برنامه علمی و منسجمی برای تعمیر، نگهداری و حراست از تأسیسات مکانیکی و برقی پل های مکانیزه عابرپیاده عرضه نماید تا مردم بتوانند از این امکانات، بهره کامل را ببرند.
بیشتر پل های عابر پیاده همدان از رده خارج شده اند
ابراهیم مولوی اظهار داشت: مدیریت شهری همدان در جهت تسهیل و روان سازی تردد و رفت وآمد شهروندان از عرض معابر شهری، میلیاردها تومان هزینه کرده است.
مولوی با اشاره به اینکه حدود ۲۱ پل عابر پیاده در سطح شهر موجود است، اضافه کرد: هم اکنون متأسفانه هیچ یک از پل های عابرپیاده مکانیزه درحال خدمات رسانی به شهروندان نیستند و بیشتر آنها از رده، خارج شده اند.
وی یکی از علل اصلی عدم فعال بودن پل های مکانیزه را سرقت لوازم و قطعات آنها برشمرد و اظهارکرد: شهرداری هیچ گونه برنامه و طرح مناسبی برای تعمیر و نگهداری و حفاظت از تأسیسات پل های مکانیزه ندارد.
پل های عابر پیاده هیچ خدماتی به شهروندان عرضه نمی دهد
نایب رییس شورای شهر همدان بیان نمود: بودجه پل های عابرپیاده از جیب شهروندان برای بالا رفتن امنیت جانی آنها هزینه می شود، اما متأسفانه هیچ گونه خدماتی به شهروندان عرضه نمی دهد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ۱۶ پل عابرپیاده مکانیزه در همدان وجود دارد، اظهار داشت: اغلب پل های مکانیزه خراب هستند؛ برخی به دلیل دستکاری مردم، تعدادی به علت سرقت قطعات و برخی هم به علت خرابی دستگاه و عدم تأمین قطعات بلا استفاده هستند.


کامران گردان ضمن اشاره به این که تمامی موارد به شهرداری اعلام شده است، اظهار نمود: مسئولیت اجرا با شهرداری است و باید تمهیداتی را در این خصوص بیاندیشد و جلوی این اتفاق ها را گرفته و پل ها را اداره کند.
وی ضمن اشاره به این که برای پل های جدید راه اندازی شده هم باید این تمهیدات اعمال شود، خاطرنشان کرد: در دوره شورای پنجم، یک پل در حوالی رسالت نصب شده و چند پل دیگر در دست اقدام بود که البته دیگر در عمر این شورا عملیاتی نخواهد شد.
گردان اضافه کرد: هزینه ساخت پل های مکانیزه عابر پیاده بالا رفته و به صورت تقریبی برای هر پل ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، قراردادی با یک شرکت منعقد شد تا با استفاده از تبلیغاتش ساخت پل را بر عهده بگیرد اما تا این لحظه عملیاتی نشده و در این زمان تنها یک پل ساخته و نصب گردید.
بیشتر پل های عابر پیاده همدان فاقد امکانات مکانیزه هستند
رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد تصادفات در مورد عابرین پیاده است، اظهار داشت: متأسفانه به علت وجود نقصها در پل های عابر پیاده استقبالی از آنها صورت نمی گیرد و بیشتر این پل ها فاقد امکانات مکانیزه مثل آسانسور هستند و تعداد محدودی هم که به این سیستم مجهز هستند قابل استفاده نیستند.
سرهنگ فرخ جمالی با اشاره به اینکه شهروندان علاقه ای به استفاده از پل های عابر معمولی ندارند، اضافه کرد: بعضی از پل ها هم بگونه ای طراحی شده که استفاده از آن برای افراد سالمند که بیشترین مورد استفاده را دارند، دشوار می باشد و به صورت کلی استقبال مردم همدان از پل های عابر پیاده بسیار پایین است.


وی خاطرنشان کرد: در چهارماه نخست سال بیشترین آمار فوتی ها در تصادف در ارتباط با عابرین پیاده است به صورتی که در ماه گذشته از پنج مورد فوتی ها، سه مورد در ارتباط با فوت عابرین پیاده بوده است.
رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: تعداد تصادفات جرحی عابرین در چهارماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته اما تعداد فوتی ها افزایش دارد و بنابر آمارها هفت فوتی در سال ۱۴۰۰ در مقابل پنج فوتی پارسال را نشان داده است.
وی تعداد تصادفات جرحی در ارتباط با عابرین پیاده را بسیار بالا دانست و اظهارکرد: تقریباً ۶۰ درصد از تصادفات جرحی متعلق به عابرین پیاده است.
سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه ما عابرین پیاده و امنیت آنها در خیابان ها است، تاکید کرد: در جلسات مختلف موارد و مشکلات در ارتباط با پل ها همراه با مستندات به شهرداری اعلام شده اما علیرغم این ها مشکلات پل های مکانیزه هنوز پابرجا می باشد.
در چند سال قبل پل ها بر اثر سرقت و صدمه خسارت های سنگینی دیده اند
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه مبحث پل های مکانیزه برای شهرداری هم دارای حساسیت است، اظهارکرد: پس از برگزاری جلسات مختلف پیرامون بررسی وضعیت پل های های مکانیزه، اعتبار مورد نیاز از راه شهرداری های مناطق تأمین شده و در ردیف بودجه آمده است.
وحید غفاری اضافه کرد: مشکلات نظارتی پل های عابرپیاده از جانب سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل و معضلات تبلیغات محیطی هم از جانب سازمان سیماو منظر بررسی شده و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه در چند سال قبل پل ها بر اثر سرقت و صدمه خسارت های سنگینی دیده اند، اظهار نمود: خسارت وارده به پل ها طبق آنالیزی چند پیمانکار رقمی معادل سه و نیم میلیارد تومان برآورد شده که البته این رقم باید توسط کارشناسان فنی بررسی و صحت سنجی شود، اما خسارت بسیار بالا محرز است.


رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان خاطرنشان کرد: جلسه ای با نماینده اتحادیه تعمیر و نگهداری آسانسور و پله های برقی و نماینده اداره استاندارد جهت بررسی جزئیات صورت گرفته و بعد از تأییدیه نهایی خسارت بر پل ها، پیمانکار مشغول به کار خواهد شد.
غفاری ضمن اشاره به این که باید از دستگاههای نظارتی تا مردم، همه دست به دست دهند و مقابل افرادی که ناآگاهانه و یا به عمد به مبلمان ترافیکی و زیباسازی این شهر خسارت وارد می کنند، بایستند، تاکید کرد: چند راهکار برای تعمیر و نگهداری پل های مکانیزه در نظر گرفته شده که سیستم نظارت تصویری، سیستم اعلام خرابی در لحظه و نفر نگهبان نمونه ای از آنها است.
وی افزود: برای نگهداری سیستم معاینه و تعمیرشده که همه به آن اتفاق نظر دارند، سیستم نفر نگهبان است که یک نگهبان از زمان شروع فعالیت پل تا تعطیلی از سرقت و خرابی آنها پاسداشت کند.
اعتبار ۳.۵ میلیاردی مورد نیاز نگهبانی از پل های عابر پیاده
این مسئول با اشاره به اینکه پل های مکانیزه از ساعت ۶ بامداد تا ۲۲ شب به عابران خدمت رسانی خواهند کرد، اضافه کرد: مردم در ساعات تعطیلی پل های مکانیزه می توانند از پله های فلزی تعبیه شده استفاده کنند و در ساعات خاموشی دستگاه ها، پیمانکاران می توانند به سرویس آنها بپردازند.
غفاری ضمن اشاره به این که سیستم های نظارتی هم بار مالی خواهند داشت، اظهار نمود: سیستم نفر نگهبان نیازمند تعدادی نیرو در سه شیفت است که تأمین این نیروی انسانی اعتباری افزون بر سه تا ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار را می طلبد.
وی افزود: برای سیستم نظارت تصویری هم یک و نیم میلیارد تومان بودجه برای خرید دوربین و دستگاههای فرستنده و ضبط کننده تصاویر برآورد شده است.
وی ضمن اشاره به این که سیستم اعلام خرابی لحظه ای در پل های مکانیزه تعبیه می شود، اظهار داشت: دو شرکت داشبورد کاری این سیستم ها را طراحی نموده و بر روی پل تست آزمایشی شده که بمحض خارج شدن دستگاه از مدار، سیستم اخطار برای نفرات تعریف شده به صدا در می آید تا سریعاً رسیدگی شود.
غفاری در انتها خاطرنشان کرد: کار با برنامه جلو می رود و بعد از برگزاری جلسه و تأییده نهایی، پروژه وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.





1400/05/09
09:43:46
0.0 / 5
189
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین