پژوهشگران زبان گیاهان را ترجمه کردند!، عکس

پژوهشگران زبان گیاهان را ترجمه کردند!، عکس خشکشوئی آنلاین: سالهای سال از کشف این مساله که گیاهان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند می گذرد؛ اما تا به امروز نحوه این ارتباط یک راز باقی مانده بود و حال امروز تیمی متشکل از پژوهشگران ژاپنی از این راز طبیعت پرده برداشتند.

تینا مزدکی_ شاید با چشم دیده نشود اما لایه غباری متشکل از ذرات معلق در هوا، سطح گیاهان را پوشانده است و این ذرات گرد و غبار هستند که امکان برقراری ارتباط گیاهان با یکدیگر را فراهم می کنند؛ همین طور در مواردی گیاهان از این ذرات برای صیانت از خود استفاده می نمایند. ترکیباتی که بر سطح گیاهان می نشیند به عنوان یک دافعه موجودات گرسنه را دفع می کند و شاید باورش سخت باشد اما در هنگام نزدیک شدن مهاجمان این ذرات به گیاهان هشدار می دهند!
دانشمندان از دهه ۱۹۸۰می دانستند که گیاهان چنین سیستم دفاعی دارند و از آن زمان تا حالا این سیستم دفاعی در بیش از ۸۰ گونه گیاهی شناسایی شده است. با اینحال تحقیقات به عمل آمده نتوانسته بود به این پرسش پاسخ دهد که گیاهان چگونه پیام ها را دریافت می کنند و تنها در پاسخ به این پرسش که گیاهان چگونه پیام ها را ارسال می کنند موفق بود.
یک گیاه خردل به علایم خطر موجود در هوا که توسط گیاه دیگری منتشر می شود پاسخ می دهد.

منبع:

1402/10/27