مطالعات نشان می دهد؛

مشکلات حافظه در افراد دارای سلامت شناختی با خطر آلزایمر مرتبط می باشد

مشکلات حافظه در افراد دارای سلامت شناختی با خطر آلزایمر مرتبط می باشد خشکشوئی آنلاین: تحقیقات جدید نشان میدهد افراد از نظر شناختی سالم که مشکلات حافظه خودرا گزارش می کنند، علایم اولیه آلزایمر مانند تجمع تاو زیاد در مغز دارند.



به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، در مطالعه جدید، افراد مسن سالم از نظر عصبی بدون اختلالات شناختی قابل اندازه گیری، اما نگرانی هایی در مورد حافظه، انتخاب شدند.
دانشمندان بدنبال ارتباط بین از دست دادن حافظه و علایم بیماری آلزایمر بودند. آنها دریافتند افرادی که از دست دادن حافظه خودرا گزارش می کنند، احتمال بیشتری دارد که سطح پروتئین های در رابطه با آلزایمر در آنها بیشتر باشد.
اگر تحقیقات بیشتر این یافته ها را تأیید کند، می تواند به پزشکان کمک نماید تا این بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهند و به درمان زودتر منجر شود.
تیمی از پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد ۶۷۵ سالمند با میانگین سنی ۷۲ سال را انتخاب کردند.
ابتدا، شرکت کنندگان تست های شناختی انجام دادند که نشان داد هیچ اختلال شناختی ندارند.
شرکت کنندگان به سوالاتی در مورد مهارت های حافظه و تفکر و این که چقدر وظایف روزانه را به خوبی انجام می دهند پاسخ دادند.
هر یک از شرکت کنندگان برای یافتن نشانگرهای پروتئینی بیماری آلزایمر به نام پلاک های آمیلوئید و تاو اسکن مغزی شدند.
اگرچه مکانیسم های دقیقی که منجر به بیماری آلزایمر می شوند هنوز درحال حذف شدن هستند، اما دو علامت آشکار در مغز با پیشرفت آن مرتبط است:
• پلاک های آمیلوئید - تجمع پروتئین بین نورون ها
• درهم تنیدگی تاو - تجمع پروتئین در نورون ها
هر دوی اینها توانایی سلول ها را برای ارسال سیگنال به یکدیگر محدود می کنند. در نهایت، این وضعیت منجر به مرگ سلولی می شود. با گذشت زمان، با مرگ سلول های بیشتر، توانایی شناختی کاهش پیدا می کند و مغز می تواند در حقیقت کوچک شده یا آتروفی شود.
در مطالعه حاضر، ۶۰ درصد از شرکت کنندگان سطوح آمیلوئیدی در مغز داشتند. افرادی که دارای سطوح بالاتر آمیلوئید هستند نیز احتمال بیشتری دارد که سطح تاو بیشتری داشته باشند.
نتایج نشان داد افرادی که مشکلات حافظه را تجربه می کنند، باوجود این که از نظر شناختی سالم هستند، احتمال بیشتری دارد که علایم عصبی آلزایمر داشته باشند.


منبع:

1403/03/18
12:51:33
0.0 / 5
209
تگهای خبر: بیماری , تجربه , درمان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین