گزارش محققان آمریكایی؛

افزایش دو برابری مرگ نوزادان در رابطه با مواد مخدر در ایالات متحده

افزایش دو برابری مرگ نوزادان در رابطه با مواد مخدر در ایالات متحده خشکشوئی آنلاین: از آنجا که اپیدمی سوءمصرف مواد مخدر در آمریکا تشدید شده است، هیچ کس، حتی افراد بسیار جوان، هم در امان نمی مانند.



به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، داده های جدید نشان میدهد که میزان مرگ نوزادان به دلیلهای در رابطه با مواد مخدر بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده است.
در سال ۲۰۱۸، ۱۰.۸ درصد از کل مرگ و میر نوزادان زیر ۱ سال مربوط به مواد مخدر بود. بگفته پژوهشگران دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، در طول چهار سال بعد، این میزان با ۱۲۰ درصد افزایش به ۲۴.۴ درصد از مرگ و میرها رسید.
شدیدترین افزایش در طول همه گیری رخ داد، که نشان میدهد کاهش دسترسی به خدماتی مانند بیمارستان ها و مراقبت های دوران حاملگی ممکنست نقش داشته باشد.
دکتر «ماریا مجیا»، نویسنده ارشد این مطالعه، اظهار داشت: «مرگ های ناشی از مواد مخدر در نوزادان یک علت بالقوه قابل اجتناب است که باید در کوشش برای کاهش مرگ و میر نوزادان در ایالات متحده در نظر گرفته شود.»
نویسندگان مطالعه، مرگ ناشی از مواد مخدر در نوزاد را اینگونه تعریف کردند که «در آن مواد مخدر، یا عامل اصلی مرگ یا عاملی مؤثر است».
این مرگ و میرها ممکنست به مصرف مواد مخدر مادر، مصرف سهوی یا تصادفی داروهای تجویز شده توسط نوزاد، استفاده از داروهای غیرقانونی در خانه یا سایر حوادثی که مواد مخدر با مرگ مرتبط می باشد ارتباط داشته باشد.
این مطالعه، برمبنای داده های مربوط به مرگ و میر نوزادان جمع آوری شده توسط مراکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده بود.

1403/03/20
10:12:50
0.0 / 5
169
تگهای خبر: بیماری , تصادف , خدمات , مراقبت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین