نوبت دهی طولانی مدت به بیماران معنا ندارد

نوبت دهی طولانی مدت به بیماران معنا ندارد به گزارش خشکشوئی آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، اظهار داشت: نوبت دهی در بازه های زمانی طولانی مدت به بیماران معنا ندارد.


به گزارش خشکشوئی آنلاین به نقل از مهر، ششمین نشست ستاد اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با تأکید بر اجرای اولویت های اصلی این برنامه برگزار گردید. محمداسماعیل قیداری در جلسه ستاد اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع، خواهان استمرار اجرای طرح ها و برنامه های نظام ارجاع و پزشک خانواده شد. تسویه بدهی ها، توجه به منابع مالی، تقویت انگیزه و اصلاح جذب ساختار نیروی انسانی از مواردی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای ارتقاء خدمات برنامه های پزشک خانواده و نظام ارجاع بر لزوم توجه به آن تأکید نمود. قیداری با اعلان اینکه برنامه های پزشک خانواده و نظام ارجاع با حساسیت ویژه درحال اجراست، افزود: در اجرای برنامه های پزشک خانواده و نظام ارجاع باید مشکلات شهرها و مناطق کم جمعیت بیشتر از پیش مورد توجه باشد. وی اشاره کرد: باید از ارجاع بیماران به خارج از سیستم پرهیز نماییم و اصلاح پرداختی را در دستور کار داشته باشیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: باید در راه ارجاع بیمار تخصص پزشک را مد نظر داشته باشیم و نوبت دهی ها در گام بعدی مسیر درمانگاهی را طی کنند. قیداری اشاره کرد: نوبت دهی در بازه های زمانی طولانی مدت به بیماران معنا ندارد، باید با اصلاح برخی فرآیندها، نوبت دهی حداکثر یک هفته ای باشد. وی، اصلاح شاخصها و برخی ساختارها در سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده را ضروری عنوان نمود و اضافه کرد: گزارش دهی به مسؤلان بالادستی با هدف تسهیل و ارتقاء خدمات درمانی و بهداشتی ضروری می باشد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که سیستم های نوبت دهی و طراحی سامانه ها در برنامه های نظام ارجاع و پزشک خانواده باید تسهیل و روان باشد افزود: باید هر کاربری بتواند به آسانی از سامانه استفاده نماید. قیداری اشاره کرد: باید مسیر اجرای برنامه های نظام ارجاع و پزشک خانواده ادامه دار باشد و فعالیتها بدون کم و کاست اجرا شود. اجرای برنامه های آموزشی کوتاه و طولانی مدت مجازی با هدف ارتقاء دانش کمیته های فعال نظام ارجاع و پزشک خانواده از دیگر موارد مورد تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این جلسه بود. سعید هاشمی نظری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هم با اعلان اینکه اجرای بی کم و کاست برنامه های پزشک خانواده و نظام ارجاع در دستور کار است، اظهار نمود: اجرای برنامه های نظام ارجاع شهری، ضمن معرفی یکی از شهرستان ها با جمعیت بیشتر از ۲۰ هزار نفر در دستور کار است. وی، بسط و گسترش عرضه خدمات پزشک خانواده و نظام ارجاع را خواهان شد. معاون بهداشت دانشگاه ایجاد مسیری تسهیل شده برای اجرای فرآیندها را مهم عنوان نمود و اظهار داشت: باید منابع به ویژه منابع درمانی متناسب با نیازها توزیع شود. جمشید سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه هم با اشاره به این که ارائه ی خدمت در قسمت های دولتی باید باکیفیت بالا عرضه شود اظهار نمود: اختصاص هزینه باید با کارآمدی و اثربخشی حداکثری درنظر گرفته شود. کاظم شاهزاده فاضلی عضو کمیته اجرایی پزشکی خانواده و نظام ارجاع دانشگاه هم ضمن اشاره به مصوبات جلسه پنجم این ستاد، بر لزوم برگزاری منظم و مستمر نشست های اعضای ستاد اجرایی پزشکی خانواده نظام ارجاع تأکید نمود. وی در رابطه با توزیع نیروی انسانی مجری برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع بر مبنای جمعیت بیمه روستایی مواردی را بیان نمود. رجب زینی وند مدیر شبکه بهداشت و درمان پاکدشت هم در این جلسه با اشاره به چالش های گزارش شده، بررسی و تسهیل شرایط در مراکز تحت پوشش را خواهان شد. مجتبی بنداد کرمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند هم ارتقاء برنامه های نرم افزار نوبت دهی را ضروری عنوان نمود. وی اشاره کرد: باید هر ارجاعی به نوبت دهی ختم شود. محمدی نیا رئیس کمیته پایش و نظارت پزشکی ستاد اجرایی پزشکی خانواده نظام ارجاع هم در این جلسه اظهار نمود: فرآیند ارجاعات از سطح یک به دو، به درستی و بشکل مطلوب درحال اجراست. ایشان سپس گزارشی در رابطه با عملکرد مراکز مجری برنامه اجرایی پزشکی خانواده نظام ارجاع عرضه داد و اضافه کرد: این بررسی توسط مراکز مجری بیمه روستایی و شهر های زیر ۲۰ هزار نفر در شهریور ۱۴۰۴ انجام شده است. شاهین شادنیا نماینده کمیته حوزه آموزش دانشگاه هم با اشاره به این که باید خروجی نهائی و گردش کار فعالیتهای اجرایی برنامه های پزشکی خانواده نظام ارجاع بیشتر از پیش مورد توجه باشد اظهار نمود: هدف اصلی اجرای این برنامه ارائه ی خدمت با کیفیت تر و به صرفه برای مردم است. نماینده ستاد کمیته فناوری اطلاعات هم برگزاری جلسه هم فکری با نماینده کمیته فناوری اطلاعات با هدف بررسی فرایند در سامانه یکپارچه نوبت دهی را خواهان شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این جلسه نمایندگان حوزه های آموزش، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی، آموزش، ارتباطات، بیمه ها و سایر کمیته های ستاد اجرایی پزشکی خانواده و نظام ارجاع دانشگاه حضور داشتند. همفکری با هدف رفع مشکلات نظام ارجاع، برنامه ریزی با هدف برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، نیازسنجی و بازخورد، بازبینی نقشه برنامه ارجاع، بررسی آمار نوبت دهی، اصلاح توزیع سهمیه خدمات بهداشتی و درمانی، درصد ویزیت شده نسبت به نوبت دهی، ساماندهی فرایند نوبت دهی، همکاری بیشتر فرآیندهای اجرایی کمیته ارجاع و فناوری اطلاعات و تطابق نوبت با نیاز شبکه ها همچون مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
قیداری اشاره کرد: نوبت دهی در بازه های زمانی طولانی مدت به بیماران معنا ندارد، باید با اصلاح برخی فرآیندها، نوبت دهی حداکثر یک هفته ای باشد. معاون بهداشت دانشگاه ایجاد مسیری تسهیل شده برای اجرای فرآیندها را مهم عنوان نمود و گفت: باید منابع بخصوص منابع درمانی متناسب با نیازها توزیع شود. جمشید سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه هم با اشاره به اینکه ارائه ی خدمت در بخش های دولتی باید با کیفیت بالا ارائه شود اظهار داشت: اختصاص هزینه باید با کار آمدی و اثربخشی حداکثری در نظر گرفته شود.

1404/07/01
13:57:32
0.0 / 5
25
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمه , پارچه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
خشک شوئی آنلاین

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است : 1395~1404

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین
لاندری باکس، فراتر از یک خشکشویی آنلاین، به سلامت جامعه و رونق کسب و کارها اهمیت می‌دهد