آمریكا برای كمك مالی به پاكستان شرط گذاشت

آمریكا برای كمك مالی به پاكستان شرط گذاشت خشكشوئی آنلاین: ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا، پرداخت كامل كمك مالی سالانه این كشور را به پاكستان، به اقدام موثرتر اسلام آباد علیه عناصر تروریست مشروط كرد.



منابع خبری پاكستان امروز (پنجشنبه) نوشتند: ترامپ دستور مشروط شدن نیمی از كمك 700 میلیون دلاری آمریكا را به پاكستان امضا كرده است كه طبق آن در صورت تایید همكاری بیشتر پاكستان در مبارزه با تروریسم توسط وزیر دفاع آمریكا، تمامی این كمك ها پرداخت می گردد و در غیر این صورت تنها نیمی از آن تادیه خواهد شد.
روزنامه نوای وقت در این باره نوشت: ترامپ دستور تخصیص 700 میلیون دلار كمك سالانه آمریكا را به پاكستان با عنوان برنامه بودجه حمایت از ائتلاف امضا كرده است، اما از وزیر دفاع خود خواسته كه در صورت تایید عملكرد پاكستان در جنگ علیه تروریسم، كمك مالی مورد نظر را بصورت كامل پرداخت كند و به صورت برعكس، این كمك های مالی نصف خواهد شد.
از زمان حمله آمریكا به افغانستان در سال 2001 و همراهی پاكستان با آمریكا در این جنگ در بعضی زمینه ها، واشنگتن هم در مقابل وعده داد كه هر سال مبلغی را برای تامین بخشی از هزینه های نظامی پاكستان در اختیار این كشور قرار می دهد، ولی سال های اخیر، خلف وعده های زیادی از جانب آمریكا برای اعطای كمك های مالی وعده داده شده به پاكستان دیده شده است.
برخی مقامات دولت ترامپ و نمایندگان كنگره آمریكا می گویند پاكستان گام های جدی در مبارزه با ترویسم بویژه آن دسته از تروریست ها كه با ورود به خاك افغانستان، اقدام به حمله علیه نیروهای آمریكا می كنند، برنداشته است.
مقامات آمریكایی مدعی هستند كه شبكه حقانی بیش از سایر گروه های تروریستی اقدام به كشتن نیروهای آمریكایی در افغانستان كرده است اما دولت پاكستان به رغم اینكه از زمان حوادث 11 سپتامبر 2001 و حمله آمریكا به افغانستان تابحال ده ها میلیارد دلار از آمریكا پول گرفته، برای مبارزه با این گروه تروریستی تقریبا هیچ كاری نكرده است.
52311

1396/09/23
12:31:47
5.0 / 5
5388
تگهای خبر: آب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین