دبیركل سازمان جمعیت هلال احمر كشور عنوان كرد

جمع آوری 60 میلیارد تومان كمك های مردمی برای زلزله زدگان كرمانشاه

جمع آوری 60 میلیارد تومان كمك های مردمی برای زلزله زدگان كرمانشاه خشكشوئی آنلاین: دبیركل جمعیت هلال احمر كشور اظهار نمود: پس از واقعه زلزله در كرمانشاه، هلال احمر 60 میلیارد تومان كمك نقدی مردم را جمع آوری كرد.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمدنسب ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به تقسیم بندی تهران به 22 منطقه از جانب سازمان ستاد مدیریت بحران، اظهار داشت: قبلا هم تقسیم بندی وجود داشت و هفت منطقه تعیین شده بود و این تقسیم بندی به این دلیل انجام شده است تا در صورت بروز حادثه، استان های معین با اختیارات بیشتر و بدون اجازه از ستاد خدمات خویش را انجام دهند و استان های انتخاب شده نقاط صدمه پذیر و امن را شناسایی می كنند تا در حادثه احتمالی چالاك عمل كنند كه استان زنجان هم استان معین منطقه 21 تهران است.
وی با اشاره به اینكه در شرایط امسال كه با حوادث مختلفی مواجه بودیم نیاز به تزریق منابع جدید برای بازسازی جمعیت هلال احمر داریم، اضافه كرد: امسال در استان های مختلف كشور حوادث كوچك تری همچون كولاك، بهمن و سیل را شاهد بودیم كه این امر سبب شده تا توان و تجهیزات این جمعیت تحلیل رود و در همین رابطه از دولت درخواست داریم كه وضعیت امسال بودجه را به صورت ویژه در نظر بگیرند.
دبیركل سازمان جمعیت هلال احمر كشور با اشاره به اینكه فقط در كرمانشاه به ارزش 100 میلیارد تومان چادر توزیع شده است، اضافه كرد: برآوردهای هزینه هایی كه داشتیم و هزینه هایی كه در آینده خواهیم داشت، تدوین و عرضه شده و دولت هم قول هایی برای رفع مشكلات داده است.
وی با اشاره به اینكه افراد شناخته شده هم در زلزله كرمانشاه به جمع آوری كمك های مردم اقدام نمودند، اظهار داشت: این رویه در حوادث پیش از این هم وجود داشته است، چه در زمان انقلاب و چه در زمان بعد از آن كه این افراد از تمام امكانات خود بهره برده اند كه این كمك ها نشان دهنده انسانیت و رفتارهای بشردوستانه است.
دبیركل سازمان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینكه 60 میلیارد تومان كمك نقدی برای كمك رسانی به مردم زلزله دیده كرمانشاه جمع آوری شده است، اظهار داشت: تلاش می نماییم تا این هزینه ها صادقانه صورت گیرد.
در ادامه این نشست، رئیس سازمان امداد و نجات كشور هم با اشاره به اینكه 60 هزار نفر داوطلب سازماندهی شده در سطح كشور وجود دارد، اظهار داشت: از نظر اقلام امدادی در وضعیت خوبی قرار نداریم و نیاز است كه تقویت شود و به خصوص پس از زلزله كرمانشاه انبارهای ما در جهت كمك به مردم صدمه دیده استفاده شد و با وجود كمك های مردمی كه صورت گرفت اما حجم زیادی از انبارها در این زلزله به مصرف رسید.
مرتضی سلیمی ادامه داد: باید تاب آوری جامعه را بالا ببریم و به جامعه آموزش دهیم و رعایت نكات فنی را در ساخت و سازها داشته باشیم تا به كاهش خسارات این حوادث كمك نماییم.
همدلی مردم در مواقع بحرانی قابل تقدیر است
به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمدی نسب همینطور ظهر امروز در همایش تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان فعال در زلزله اخیر غرب كشور، با اشاره به اینكه فعالیت هلال احمر یك حركت داوطلبانه است، اظهار داشت: یكی از اصول فعالیت در هلال احمر، داوطلبانه بودن این فعالیت ها است و هم اكنون هم جمعیت هلال احمر در سراسر كشور عموما با تلاش داوطلبان كارآزموده صورت می گیرد.
وی ادامه داد: دبیركل سازمان جمعیت هلال احمر كشور اظهار نمود: همدلی و همراهی مردم در ارسال كمك های نقدی و غیرنقدی به مناطق زلزله زده بی نظیر بود.
دبیركل سازمان جمعیت هلال احمر كشور با اشاره به حضور داوطلبانه هلال احمر در مواقع ضروری همچون زلزله ها، خاطرنشان كرد: در آخرین ماموریت در این حوزه شاهد حضور فعال و مستمر داوطلبان هلال احمر پس از واقعه زلزله كرمانشاه بودیم كه این نیروها با تلاش و از خودگذشتگی توانستند خدمات مطلوبی به صدمه دیدگان عرضه كنند و باید اذغان كرد امدادگران زنجانی هم توانستند همچون همكاران خود خدمات خوبی در مناطق خاص عرضه كنند كه قابل تقدیر است.
محمدی نسب با اشاره به اینكه امدادگران زنجانی با غیرت خود پای كار ایستادند و در مراحل مختلف جستجو و امداد و نجات و اسكان اضطراری صدمه دیدگان و توزیع اقلام حضور فعالی داشتند، خاطرنشان كرد: یكی از مواردی كه در این شرایط باید بدان توجه كرد حمایت روانی صدمه دیدگان است كه داوطلبان زنجانی توانستند به خوبی در این بخش كمك رسان باشند.
این مسئول با اشاره به اینكه تا چند روز آینده تیمی از امدادگران زنجان به مناطق صدمه دیده اعزام خواهد شد، تصریح كرد: در بخش حمایت های روانی هم امدادگران زنجان خیلی خوب عمل كردند و در كنار مردم در شرایط سخت و پر خطر ایستادند.
محمدی نسب اضافه كرد: در زنجان حجم بالایی از كمك های مردمی جمع آوری شد و با عنایت به تنگنای اقتصادی كه همه افراد با آن مواجهند این مشاركت مردمی باعث دلگرمی همه مسئولان شد.




1396/10/23
23:03:39
5.0 / 5
4571
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین