مقام ارشد اف بی آی استعفا كرد

مقام ارشد اف بی آی استعفا كرد خشكشوئی آنلاین مقام ارشد اف بی آی استعفا كرد


این مقام پیشین پلیس فدرال در مطلبی كه در روزنامه نیویورك تایمز منتشر كرد، به چرایی ترك اداره تحقیقات فدرال یا همان پلیس فدرال آمریكا پرداخت و خواهان توقف «حملات سیاسی به آن شد.»
كمبل در این مقاله نوشت: با گذشت بیش از یك دهه از خدمت در این سازمان كه شامل تحقیقات درباره تروریسم، همكاری برای نجات قربانیان آدم ربایی در خارج و دستیاری ویژه رئیس FBI بوده است، با بی میلی فعالیت خویش را متوقف می كنم و سازمانی را كه به آن علاقه دارم، ترك می كنم.»
وی اضافه كرد: می خواهم به تعداد فزاینده ای از مردم بپیوندم كه بر این باورند كه حملات بی وقفه به پلیس فدرال نه تنها این سازمان پیشتاز اجرای قوانین، بلكه امنیت ملی را تضعیف می كند. استعفای من دردناك است اما گزینه جایگزین آن یعنی سكوت در شرایطی كه وجهه این سازمان برای دستیابی به اهداف سیاسی تخریب می شود، غیر ممكن است.
مقاله كمبل به دنبال انتشار یادداشتی در روز جمعه منتشر گردید كه در آن پلیس فدرال آمریكا به سوء استفاده از «قانون نظارت بر اطلاعات خارجی» (فیسا) متهم می گردد.
«دوین نونز» رئیس جمهوری خواه كمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریكا از كالیفرنیا كه اعضای كمیته اش این یادداشت را تهیه كرده اند، می گوید این یادداشت فاش كرد كه این سازمان اطلاعاتی آمریكا « اعتماد عمومی» را نقض كرده است.
وی اضافه كرد: كمیته متبوعش موارد جدی از نقض اعتماد عمومی را كشف كرده است و مردم آمریكا حق دارند بدانند مقاماتی كه نهادهای مهم را در اختیار دارند از اختیارات و قدرت خود برای اهداف سیاسی استفاده می نمایند.
كمبل در مقاله خود از مداخله اداره پلیس فدرال آمریكا از اتفاقاتی كه در یادداشت مذكور توصیف شده دفاع كرد. در این یادداشت پلیس فدرال آمریكا و وزارت دادگستری به سوء استفاده از قدرت نظارتی خود متهم شده اند.
وی استدلال جمهوری خواستار درباره توطئه FBI از داخل، ضد ترامپ یا «هیلاری كلینتون» رقیب دمكراتش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را با وجود پیام های رد و بدل شده بین «پیتر استروزك» و «لیزا پیچ» از كارمندان پلیس فدرال در تایید جانبداری سیاسی استروزك ضد ترامپ «شرم آور» توصیف كرد و اضافه كرد: چنین حملات سیاسی ضد پلیس فدرال باید متوقف شود. اگر چنین انتقادهایی افكار عمومی را ترغیب كند كه نمی توان به FBI اعتماد كرد، این عده از منتقدان در كاهش امنیت در كشور موفق خواهند بود.
به گزارش ایرنا، ترامپ رئیس جمهوری آمریكا، جمعه شب اجازه انتشار عمومی یك سند طبقه بندی شده مربوط به پرونده ارتباط ستاد انتخاباتی خود با روسیه را صادر كرد. این سند، حاكی از رفتار جانبدارانه اداره تحقیقات فدرال و وزارت دادگستری آمریكا ضد ترامپ است.
دمكرات های كنگره معتقدند این سند كه توسط جمهوریخواهان تهیه شده گمراه كننده بوده و از اطلاعات طبقه بندی شده به صورت گزینشی بهره برده تا بر تحقیقات «رابرت مولر» بازجو پرونده دخالت ادعای روسیه در انتخابات آمریكا تاثیر منفی بگذارد.
«آدام شیف» نماینده دمكرات كمیته اطلاعاتی كنگره آمریكا اظهار داشت: انتشار این یادداشت فریب دادن عموم و لطمه به تحقیقات است.
منتقدان ترامپ درگیری وی با اداره تحقیقات فدرال را تلاشی برای تضعیف روند تحقیقات اف.بی.آی در پرونده روسیه قلمداد می كنند.
كمبل دستیار ویژه «جیمز كومی» رئیس پیشین پلیس فدرال آمریكا بود كه چندی قبل به دستور ترامپ به صورت ناگهانی بركنار شد. كومی در جایگاه سیاسی مسئول رسیدگی به روابط احتمالی بین تیم انتخاباتی ترامپ و روسیه بود و بركناری ناگهانی وی انتقادهای بسیاری را برانگیخت. 52310

1396/11/15
14:53:37
5.0 / 5
4767
تگهای خبر: پلیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین