مردان ۱۰ برابر بیشتر از زنان گل می كشند بعلاوه عوارض مصرف

مردان ۱۰ برابر بیشتر از زنان گل می كشند بعلاوه عوارض مصرف خشكشوئی آنلاین: رئیس كانون درمانگران اعتیاد ایران اظهار داشت: دولت در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در كشور سیاست درستی را در پیش گرفته اما باید در عمل هم به این مورد بدرستی پرداخته شود.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، هادی پناهی اضافه كرد: باید برای رفع معضل اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی سرمایه گذاری زیادی صورت گیرد و مجریان بیش از بیش در این راه قدم بردارند.

وی با اشاره به اینكه مخدرهای صنعتی و شیمیایی بسیار زیان آور و مصرف آنها خطرناك است، ادامه داد: بعنوان مثال گل مخدری گیاهی است اما سنتی نبوده و صرفا مخدری صنعتی بشمار می آید، گیاهی است كه كاشت می گردد و به روش های گوناگون مورد مصرف قرار می گیرد.

پناهی با رد برخی اظهارات نادرست راجع به بی ضرر بودن ماده گل اظهار نمود: اینكه عامه مردم تصور می كنند گل با وجود دارا بودن مشتقات مخدر، ماده ای گیاهی و بی ضرر است، دیدگاه نادرستی است چون كه در این گیاه تغییرات ژنتیكی زیادی حاصل شده است.

پناهی خاطرنشان كرد: تركیبات گل مانند ماده THT حداقل ۳ برابر حشیش است؛ این ماده به شدت اعتیاد آور است و اثرات سوء بدی در مصرف كنندگان برجای می گذارد.

به گفته رئیس كانون درمانگران اعتیاد، مصرف گل سبب كاهش فعالیت های حركتی، ذهنی و مغزی همچون كاهش یادگیری و حافظه در افراد مصرف كننده می گردد. علاوه براین مصرف این ماده مخدر سبب اختلالات جنسی در افراد می گردد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، این كارشناس، علت ترغیب جوانان به مصرف گل را پرورش راحت گلخانه ای این ماده، تبلیغات اشتباه راجع به اعتیاد آور نبودن و شادی آوری آن ذكر كرد.

وی با اشاره به تمایل مصرف بانوان به گل اظهار داشت: دسترسی راحت و بی دردسر به گل و هم كاشت گل خانه ای آن سبب شده تا بانوان گل را به مخدرهایی همچون تریاك یا هروئین ارج بدانند.

رئیس كانون درمانگران اعتیاد مهمترین علائم جسمی گل را پرخاشگری عنوان نمود و اضافه كرد: نتیجه تحقیقات نشان داده است میزان مصرف آقایون بویژه در جوانان و نوجوانان۱۰ برابر زنان است و اینكه گفته می گردد گل را بانوان بیشتر مصرف می كنند اظهار نظر درستی نیست.

وی با اشاره به اینكه مواد مخدر صنعتی و شیمیایی با انواع و اسامی دیگر هم بسیار مخرب هستند بر عزم ملی و بسیج همگانی مردم و همراهی دولت به تحقق رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با موادد مخدر تصریح كرد.



1396/11/23
14:11:12
5.0 / 5
4489
تگهای خبر: درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین