معاون ویژه رییس جمهور:

بافت محلات فرسوده باید اصلاح شود

بافت محلات فرسوده باید اصلاح شود خشكشوئی آنلاین: نماینده ویژه رییس جمهور با اشاره به اینكه شهرداری تهران ظرف سال های گذشته نوسازی خانه های فرسوده را انجام داده و به ساخت معابر و فضاهای خدماتی توجه ویژه ای نكرده است، اظهار داشت: امروز باید بافت محلات فرسوده اصلاح شود.



به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، اكبر تركان در نشست معرفی ابعاد و فرصت های سرمایه گذاری طرح مسكن امید، اظهار داشت: بخشی از محلات تهران به لحاظ تاریخی پرارزش هستند اما در بافت شهری فرسوده محسوب می شوند و مهم تر از بافت های فرسوده، مبحث حاشیه نشینی است كه به لحاظ زیرساخت ها و نیازهای اولیه از حداقل ها هم برخوردار نیستند. بنابراین در این حوزه شخص رییس جمهور نگاه ویژه دارد و بر نوسازی بافت های فرسوده تاكید می كند.

وی اضافه كرد: شهرداری تهران ظرف سال های گذشته كوشش هایی را انجام داده اما پیش از این شهرداری نوسازی خانه های فرسوده را عملیاتی كرده است. این در شرایطی است كه بافت محلات شهر تهران اصلاح نشده و معابر و فضاهای خدماتی در نوسازی بافت های فرسوده به صورت همزمان انجام نشده است البته در سال های گذشته اقداماتی صورت گرفته اما كافی نبوده است.

تركان تصریح كرد: شهرداری با برنامه جدیدی به مبحث نوسازی بافت های فرسوده ورود پیدا كرده است و هم اكنون نوسازی بافت های فرسوده در تعدادی از زمین های شهرداری با مشاركت سرمایه گذاران شروع شده كه بطور قطع بعد از ساخت خانه هایی در بافت فرسوده، این خانه ها با محدوده های فرسوده اطراف معاوضه می گردد و به همین ترتیب محلات نوسازی خواهند شد.

نماینده ویژه رییس جمهور تصریح كرد: شهرداری تهران در حوزه نوسازی بافت های فرسوده پیشتاز بوده؛ به شكلی كه خیلی از عوارض مربوط به این حوزه را شامل بخشودگی كرده و دولت هم در عرضه انشعابات آب و برق به صورت مجانی گام مهمی را برای نوسازی بافت های فرسوده برداشته است البته تخفیفات دیگری توسط دولت برای تسهیل نوسازی عرضه خواهد شد.

وی در انتها اظهار داشت: نخستین محله را شهرداری تهران دو هفته نوسازی را در آن شروع كرده كه ساخت و سازها حدود ۱۸ ماه زمان می برد اما برای انتهای كل طرح مسكن امید نباید زمانی را تعیین نماییم چون كه این طرح تا زمانی كه دیگر بافت فرسوده ای نداشته باشیم باید پیش برود.




1396/12/12
23:32:21
5.0 / 5
4398
تگهای خبر: خدمات , سرمایه , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین