نماینده بستان آباد: عدم ساماندهی كودكان متكدی صدمه های اجتماعی غیرقابل بازگشتی دارد

نماینده بستان آباد: عدم ساماندهی كودكان متكدی صدمه های اجتماعی غیرقابل بازگشتی دارد خشكشوئی آنلاین: یك عضو كمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاكید بر ضرورت ساماندهی كودكان متكدی، تصریح كرد: عدم ساماندهی متكدیان باعث تولید صدمه های اجتماعی غیرقابل بازگشت می گردد.



محمد وحدتی در گفت وگو با ایسنا درباره لزوم ساماندهی كودكان متكدی و تاكید بر ضرورت طرح این مورد در مجلس، اظهار داشت: طرح چنین موضوعی نیاز است و باید در اولویت كار قرار گیرد. فعلا در كمیسیون اجتماعی چنین موضوعی مطرح نیست منتها طرح آن نیاز است. ما باید در مورد حل مشكل افراد متكدی قوانین خوبی داشته باشیم یعنی قوانینی كه حافظ منافع این افراد باشد.

وی اضافه كرد: همینطور متولیان این امر یعنی دولت، وزارت كشور و بهزیستی و سایر متولیان باید با رعایت موازین و اجرای قوانین به این امر اهتمام ورزند و باعث راحتی این عزیزان و برچیده شدن این موضوعات باشند. ما قوانینی در این خصوص داریم و دولت باید با اجرای این قوانین بتواند با این امر مبارزه كند.

نماینده مردم بستان آباد بیان كرد: اگر در جایی هم خلاء قانونی وجود داشته باشد حتما در صحن مجلس و همینطور در كمیسیون اجتماعی كمك خواهیم كرد. اگر لایحه ای به منظور اصلاح قانون در این خصوص نیاز باشد حتما آن را بررسی خواهیم كرد و با تصویب آن به كمك این عزیزان خواهیم رفت.

این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینكه بعد از ساماندهی كودكان متكدی انجام اقداماتی در مورد آتیه و آینده آنها باید مورد توجه باشد، خاطرنشان كرد: مرحله دوم مهمتر از مرحله اول است. ما باید یك برنامه ریزی دقیقی در این باره انجام دهیم و باید در این خصوص به یك آمادگی برسیم. برای مثال باید از تعداد این افراد آگاه باشیم و نسبت به زندگی راحت آنها، اسكان شان، آینده، كار و تحصیل شان برنامه ریزی نماییم.

وحدتی ضمن تحلیل چرایی گرایش افراد به تكدی گری، خاطرنشان كرد: این افراد به این دلیل به این كار دست می زنند كه یا واقعا نیاز مالی زیادی دارند یا اینكه به علت فقر فرهنگی به این كار گرایش پیدا می كنند. ما باید هم بر روی فرهنگ آنها كار نماییم و همینطور زمینه ای تولید نماییم كه این افراد مشكل مالی آنچنانی نداشته باشند یعنی حداقل هایی را به این افراد عرضه نماییم تا راحت تر زندگی كنند.

وی تصریح كرد: باید به تحصیل و كار آنها توجه كرد، در این صورت اگر بتوانیم به فرهنگ آنها هم كمك نماییم این افراد به اوضاع قبلی خود باز نخواهند گشت.

این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس در مورد خطرات احتمالی كه ممكن است عدم ساماندهی این افراد دامن گیر جامعه كند، بیان كرد: اگر این ساماندهی انجام نشود مطمئنا خطراتی به وجود می آید. در وهله اول عده ای از این افراد سوء استفاده می نمایند و باعث تولید صدمه های اجتماعی غیرقابل بازگشت می شوند. در واقع هم خود این افراد در معرض خطر قرار می گیرند و هم برای جامعه یك فرهنگ بدآموزی تولید می كنند، همینطور چهره جامعه را بر هم می زنند آن هم در جامعه اسلامی یعنی در جامعه ای كه ادعا می گردد در این جامعه فقر نباید وجود داشته باشد و این افراد باید از حداقل امكانات عادلانه برخوردار باشند.




1397/02/07
15:48:28
5.0 / 5
4428
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین