كدام جنگل ها از نظر اقتصادی و محیط زیست با ارزش تر هستند؟

كدام جنگل ها از نظر اقتصادی و محیط زیست با ارزش تر هستند؟ خشكشوئی آنلاین: محققان دریافتند كه جنگل هایی كه تركیبی از درختان و سایر گیاهان هستند، از نظر اقتصادی و محیط زیست با ارزش تر به شمارمی آیند.



به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا به نقل از ساینس، جنگل هایی كه تركیب متنوعی از درختان و گیاهان دیگر دارند مفیدتر از جنگل هایی هستند كه یك گونه گیاه در آنها كشت می گردد. جنگل های مخلوط در تمام قاره های زمین بهتر عمل می كنند اما هنوز خیلی از مسئولان جنگل ها نسبت به این مورد متقاعد نشده اند.

این یافته ها كه در به دست آوردن آن ها محققان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) شركت داشتند، نشان داد كه می تواند برای مدیریت جنگل در مقیاس جهانی مهم و مفید باشد. در واقع جنگل های تركیبی از نظر اكولوژیك بیشتر بعنوان زیستگاه های متنوع، پرارزش هستند. آن ها تغییرات آب وهوایی را كم می كنند.

نتایج بررسی ها نشان داد كه درختان در جنگل های مخلوط، به نور، آب و مواد مغذی دسترسی بیشتری نسبت به جنگل های دیگر دارند.

محققان عنوان كردند: این جنگل ها برای سال های خشك بهتر هستند علاوه بر این، نسبت به آفات پایدارتر و از نظر بصری هم جذاب تر هستند.

آنان افزودند: انتخاب تركیبی گونه های درختی، جنگل های انعطاف پذیرتر و با كارایی بیشتری بوجود می آورد. با عنایت به تغییرات اقلیمی و افزایش نیازهای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی جنگل های مخلوط در سراسر جهان اهمیت بیشتری پیدا می كنند.



1397/02/23
15:10:17
5.0 / 5
4638
تگهای خبر: آب , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین