سخنرانی دبیركل حزب الله در شب عاشورا و انتقاد از كشورهای عربی

سخنرانی دبیركل حزب الله در شب عاشورا و انتقاد از كشورهای عربی خشكشوئی آنلاین: ایرنا نوشت: «سیدحسن نصرالله» دبیركل حزب الله لبنان اظهار داشت كه در بعضی از كشورهای عربی، سفیر آمریكا حاكم حقیقی و اصلی است.



دبیر كل حزب الله چهارشنبه شب در سخنرانی شب عاشورا كه به صورت ویدیو كنفرانس برای عزاداران حسینی در حومه جنوبی بیروت پخش می شد، دولت آمریكا را دشمن خواند و از كسانی كه واشنگتن را دوست و همپیمان می خوانند خواست تا دلیلی برای اثبات نظر و صداقت دولت كاخ سفید بیاورند.

نصرالله افزود: در مبحث آمریكا در لبنان اختلاف نظر وجود دارد. من در مورد دولت آمریكا و نهاد قدرت آن صحبت می كنم كه تصمیم هایی چون راه اندازی جنگ را می گیرد.
وی اضافه كرد: ما و برخی آن را (امریكا ) دشمن می دانیم. برخی آن را همپیمان می دانند و گروه سوم در موضوعاتی موافق آمریكا هستند و در بعضی نقاط با آن اختلاف دارند.
دبیر كل حزب الله اظهار نمود: از متحدان امریكا در منطقه می پرسم كه آیا تقویت اسراییل در جهت منافع ملت های عرب است ؟
وی اضافه كرد: در شب عاشورا می خواهم با آنهایی حرف بزنم كه آمریكا را دوست و همپیمان می دانند. همپیمان و دوست كسی است كه ضد تو توطئه نكند، خنجر از پشت نزند. آمریكا حالا چگونه می تواند دوست و همپیمان باشد؟ آمریكایی كه اینگونه از اسرائیل حمایت می كند و تقویت می كند و در راه تثبیت آن می كوشد و هر قطعنامه را ضد آن وتو می كند، چگونه می تواند برای ملت ها و كشورهای منطقه دوست و همپیمان باشد.
نصرالله تصریح كرد: آیا آمریكا دوست و همپیمان فلسطین و ملت فلسطین است؟ آمریكایی كه قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی می داند و به دنبال پایمال كردن حق بازگشت فلسطینی هاست، برای طرح وطن جایگزین برای آوارگان فلسطینی تلاش می كند و كمك هایش را آنروا قطع می كند.
دبیركل حزب الله افزود: آیا آمریكا، كشوری نیست كه گروه های تكفیری را پدید آورد و الان برای طولانی تر شدن عمر آنها همه كار می كند. آیا به نفع ملت های لبنان و فلسطین است كه آمریكا به دنبال پایمال كردن حق بازگشت است و كمك ها به آنروا را قطع می كند؟ آیا این دوستی است؟
وی تصریح كرد كه آمریكا كشوری است كه ملت های منطقه را با استفاده از اعمال تحریم ها تهدید می كند.
وی خاطرنشان كرد: جنگ را در یمن چه كسی شروع كرد؟ آیا مردم یمن و انصار الله بودند؟ نه این سعودی ها بودند كه جنگ را در یمن را با حمایت و پشتیبانی آمریكایی ها شروع كردند.
دبیركل حزب الله آمریكا را مشكل اصلی منطقه دانست و تصریح كرد كه این كشور به همه، حتی رژیم صهیونیستی به چشم ابزار نگاه می كند.
نصرالله خطاب به لبنانی هایی كه آمریكا را همپیمان می دانند، اظهار داشت: شما كه با اعطای تابعیت به فلسطینی ها مخالف هستید، امروز چه كسی در حال سنگ اندازی در راه بازگشت و نابود كردن این حق است؟ آمریكا. ازاین رو به دوست و همپیمانتان بگویید كه با شما راه بیاید و به او شكایت ببرید.
وی اضافه كرد: آمریكا همین چندی قبل در عراق خیلی آشكار به دنبال فتنه بود و می خواست رئیس جمهوری و نخست وزیر و بقیه را خودش تعیین كند. اما ملت عراق بر توطئه و مداخله های آمریكایی در امور خود غلبه كردند و مانع آمریكا شدند كه اراده خویش را به آنها تحمیل كند.
نصرالله خطاب به كشورهای عضو اتحادیه عرب اظهار داشت: آمریكا در امور داخلی شما دخالت می كند آیا كسی از شما جرات دارد كه اطلاعیه ای در محكومیت آن صادر كند.
وی تصریح كرد كه كسانی كه نمی خواهند آمریكا را دشمن بخوانند دست كم باید با این كشور با هوشیاری و مراقبت تعامل كنند.
سیاست خارجی لبنان
دبیركل حزب الله لبنان در بخش دیگر سخنانش به سیاست های لبنان در قبال منطقه و وجود اختلاف نظر درباره سیاست «دوری از تنش» دولت در قبال تحولات منطقه اشاه كرد و اظهار داشت: ما با اتخاذ این سیاست از جانب دولت موافق هستیم به این دلیل كه در لبنان در قبال تحولات منطقه شكاف وجود دارد.
دبیركل حزب الله لبنان در عین حال اظهار داشت: همه نیروهای سیاسی لبنان به اندازه توانایی ها و امكاناتشان در بحران سوریه ورود كردند. ما معتقدیم كه سرنوشت لبنان در لبنان و میدان های منطقه ای رقم می خورد.
وی تحولات منطقه را برای لبنان سرنوشت ساز خواند و اظهار داشت كه برخورد واشنگتن با مساله فلسطین و طرح معامله قرن بر وضعیت لبنان هم اثرگذار خواهد بود.
نصرالله اضافه كرد: اگر داعش بر سوریه مسلط می شد، سرنوشت لبنا، عراق، اردن و كشورهای خلیج (فارس) چگونه بود.
داعش

نصرالله در بخش دیگر سخنانش ابراز امیدواری كرد در سال جاری، كار داعش از نظر نظامی آخر یابد.
وی به فیلم های ویدیویی اشاره نمود كه نشان داده است بالگردهای آمریكایی، نیروها و سركردگان داعش را فراری می دهند.
دبیركل حزب الله تاكید كرد، وجود داعش در بعضی از مناطق در شمال شرق سوریه، به خاطر حمایت های آمریكایی است.
نصرالله اضافه كرد: آمریكایی كه داعش را ساخت مبادرت به انتقال آن از این نقطه به آن نقطه می كند.
وی اخطار داد كه داعش امروز در حال گرفتن افغانستان، پاكستان، مصر و یمن است.

سوریه
دبیركل حزب الله لبنان در بخش دیگر سخنانش به تحولات سوریه اشاره نمود و با استقبال از توافق روسیه و تركیه درباره ادلب اظهار داشت كه در صورتیكه این تفاهم ها اجرا شود، سوریه به سمت آرامش بیشتر حركت خواهد نمود.
وی وضعیت شرق رود فرات را در رابطه با سیاست آمریكا دانست و از كردهای سوریه خواست تا روی واشنگتن حساب بازنكنند.
نصرالله خطاب به كردهای سوریه اظهار داشت: واشنگتن شما را در هر بازاری به راحتی می فروشد، ازاین رو از شما می خواهم كه با دولت سوریه وارد مذاكره شوید.
وی همینطور تاكید كه حزب الله تا زمانی كه رهبری سوریه نیاز داشته باشد، در آن كشور باقی خواهد ماند.
نصرالله با اشاره به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه اظهار داشت: بهانه هایی كه اسرائیلی ها برای حمله و تجاوز به سوریه به كار می برند، بهانه ها و دلایلی دروغین است.
وی خاطرنشان كرد: تجاوزهای اسرائیلی به سوریه، هیچ ربطی به انتقال سلاح به حزب الله ندارد.
نصرالله تجاوزها به سوریه را به علت ناكامی های نقشه آمریكا، سعودی و رژیم صهیونیستی دانست و تصریح كرد: اسرائیل در جهت جلوگیری از دستیابی سوریه به توان موشكی كه توازن بازدارندگی تولید كند، تلاش می كند. این وضع نباید اینگونه بماند و محور مقاومت به صورت جدی باید این تجاوزهای مكرر اسرائیلی ها را بررسی كند و یك چاره برای آن بیابد.
دبیركل حزب الله همینطور خواهان تصمیم گیری در لبنان برای چگونگی بازداشتن رژیم صهیونیستی از نقض حریم هوایی آن كشور شد.
نصرالله همینطور با اشاره به روند بازگشت آوارگان سوری به كشورشان اظهار داشت كه برخی تلاش می كنند، آوارگان را از بازگشت بترسانند.
وی اضافه كرد: چه كسی به دنبال تغییر بافت جمعیتی در لبنان و سوریه است، ما یا كشورها و نیروهای سیاسی كه می خواهند آوارگان و پناهجویان به كشورشان بازنگردند یا در این راه سنگ اندازی می كنند؟
وضعیت داخلی لبنان
دبیركل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به تحولات سیاسی داخل لبنان اشاره و از تاخیر در تشكیل دولت و افزایش تنش داخلی ابراز تاسف و نگرانی كرد.
نصرالله همه طرف ها را به آرامش دعوت كرد تا با گفت و گو و درایت موضوعات مورد اختلاف حل و فصل شوند.
وی با اشاره به تاخیر در روند تشكیل كابینه لبنان اظهار داشت: هر چقدر هم كه همه گروه ها به شرق و غرب بزنند، در نهایت با هم باید دولت تشكیل دهیم و كسی قادر به نادیده گرفتن دیگری نیست، پس چرا باید وقت را هدر داد و فضا را پر تنش كرد.
نصرالله بار دیگر پایبندی حزب الله را به برنامه های عرضه شده در انتخابات پارلمانی اخیر و در راس آنها مبارزه با فساد اعلام نمود.
افزایش فشارها به حزب الله
دبیركل حزب الله در بخش دیگر سخنانش به افزایش فشارها ضد این حزب به علت پیروزی های اخیر محور مقاومت اشاره نمود.
وی اظهار داشت: محور مقاومت كه ما هم جزوی از آن هستیم پیروز می گردد اما كسانی كه پروژه تسلط در منطقه را دنبال می كنند، شكست خود و پیروزی ما را نمی پذیرند.
نصرالله اضافه كرد: حزب الله با فشار روبروست و خواهد بود و راهی كه در آن قرار دارد، راه دشواری است.
وی تهدید امنیتی، قتل، جنگ و تحریم های مالی را اصلی ترین فشارهای اعمالی ضد حزب الله عنوان نمود.
نصرالله با اشاره به برخی مطالب انتشار یافته در شبكه های اجتماعی ضد حزب الله، آن را نقشه جنگ ضد این حزب دانست.
وی خطرناك ترین فشار ضد حزب الله را جنگ روانی عنوان نمود و اظهار داشت: هدف از این اقدامات، خسته كردن و بدبین كردن خواهران و برادران از طریق مقاومت و حزب الله و سران آن است.
نصرالله اضافه كرد: در جنگ نظامی و امنیتی ضد ما شكست خوردند و حالا در كوشش برای زدن ما از داخل هستند.
وی خواهان مقابله با حملاتی شد كه از داخل و خارج برای مخدوش كردن تصویر حزب الله و مقاومت به راه افتاده است.
وی خاطرنشان كرد: آنها قصد دارند ما را از داخل تخریب كنند، پس باید به خودمان، به مسیرمان، مقاومت مان، و به حزب مان اعتماد بسیار زیادی داشته باشیم.
نصرالله افزود: باید به جهت اینكه مرتكب خطا نشویم، همواره توجه داشته باشیم كه در یك كارزار رسانه ای و فكری هستیم و چه می گوییم و چه می نویسیم تا سبب دست آویز قرار دادن و سوء استفاده نشود.
وی با اشاره به نقش مقاومت و جوانان در پیروزی های لبنان و جلوگیری از فاجعه های بزرگ اظهار داشت: اگر این جوانانی كه با زخم زبان مواجهند، نبودند؛ داعش در خانه های شما بود. به نوامیس تان تجاوز می كرد و مال و اموال تان را غارت می كرد، و به مقدسات شما هتك حرمت می كرد.
نصرالله با تاكید بر اینكه جنگ روانی ضد مقاومت ناكام خواهد شد، خاطرنشان كرد: ما تكیه بر جانفشانی ها و فداكاری ها در راه امام حسین (ع) داریم. ما عاشقان و پیروان حضرت اباعبدالله هستیم و زندگی و جنگ مان با شعار «هیهات منا الذله» است.
49311


1397/06/29
12:34:23
5.0 / 5
5394
تگهای خبر: تولید , مراقبت , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین