تفاوت ساختار مغز در مبتلایان به افسردگی و اختلال دوقطبی

تفاوت ساختار مغز در مبتلایان به افسردگی و اختلال دوقطبی خشكشوئی آنلاین: نتایج یك بررسی جدید نشان داده است در مبتلایان به افسردگی و اختلال دوقطبی، بخش تنظیم كننده استرس در مغز بزرگتر است.



به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، در این بررسی مشخص شد كه قسمت چپ هیپوتالاموس در مبتلایان به اختلال های افسردگی و دو قطبی پنج درصد بزرگتر است.

بیش از ۱۶ میلیون فرد بزرگسال در آمریكا در یك سال قبل حداقل یك بار دچار افسردگی شده اند. در حقیقت افسردگی یكی از شایع ترین مشكلات سلامت روان در این كشور است. همینطور طبق اعلام موسسه ملی سلامت روان، دست كم ۹ میلیون نفر از افراد ۱۸ سال به بالا به اختلال دو قطبی مبتلا هستند.

علت دقیق این دو اختلال روانی مشخص نمی باشد اما متخصصان به جنبه های خیلی از این دو بیماری دست پیدا كرده اند كه می تواند در خطر ابتلای افراد به آن ها موثر باشد.

تكنیك های تصویربرداری جدید این امكان را برای محققان فراهم ساخته تا بخش های مختلف مغز و شبكه های موثر در مبتلا شدن به این دو اختلال را موقعیت یابی كنند. به صورت مثال در مورد افسردگی، مطالعات نشان داده است كه افسردگی مقاوم به درمان با كاهش حجم هیپوكامپ و كوچك تر شدن آمیگدال همراه می باشد.

هیپوكامپ بخشی از مغز است كه در شكل گیری حافظه و یادگیری نقش دارد درحالیكه، آمیگدال ساختار كوچكی از مغز است كه در فرآیندهای احساسی و واكنش به شرایط استرس و خطر فعالیت دارد. در حقیقت سیستم واكنش استرس غدد درون ریز در افرادی كه دچار افسردگی هستند، مختل می گردد.

در حالت عادی سیستم واكنش استرس غدد درون ریز سطح هورمون استرس موسوم به كورتیوزل را برای كمك به بدن در مواقع خطر و تهدید بالا می برد. بعد از رفع احساس خطر، این سیستم همچنان مسئول كاهش سطح كورتیزول است. هرچند در افراد مبتلا به افسردگی این ساختارها حتی در نبود عامل تهدید به فعالیت خود ادامه می دهد.

در این بررسی جدید، محققان در آلمان به ارزیابی مغز ۸۴ نفر پرداختند. ۲۰ نفر از آنان دچار افسردگی بوده و دارویی مصرف نمی كردند، ۲۰ بیمار دیگر مبتلا به افسردگی كه دارو دریافت كرده، ۲۱ نفر دچار اختلال دو قطبی بوده و ۲۳ نفر دیگر به هیچ یك از این دو اختلال مبتلا نبودند.

به گزارش مدیكال نیوز تودی، محققان در ارزیابی های انجام گرفته مشاهده نمودند در مبتلایان به این دو اختلال حجم سمت چپ هیپوتالاموس به صورت میانگین پنج درصد بیشتر است.




1397/07/02
14:47:22
5.0 / 5
4591
تگهای خبر: بیماری , درمان , سلامت , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین