برنامه دولت و مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت

برنامه دولت و مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت به گزارش خشكشوئی آنلاین سفیر بلژیك ضمن بازدید از مركز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران و آشنایی با سامانه های بكار رفته در این مركز، با استقبال از گسترش همكاری های دو جانبه اظهار داشت: اتحادیه اروپا و بلژیك در صورت وقوع سوانح طبیعی در ایران برای كمك رسانی و همكاری آمادگی دارد.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، در این بازدید «ورونیكا پتی» سفیر بلژیك در جریان اقدامات شهرداری تهران در حوزه آموزش، آمادگی، كاهش ریسك و مخاطرات در شهر تهران قرار گرفت و از برنامه آموزش مدیریت بحران ویژه كاركنان سفارتخانه ها استقبال و از پیشنهاد این طرح از جانب شهرداری تهران قدردانی كرد.
احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم در این دیدار ضمن استقبال از همكاری های بین المللی در حوزه كاهش خطرپذیری و ریسك سوانح بر انجام همكاری ها در زمان پیش از وقوع و در زمان عادی تاكید و ابراز امیدواری كرد همكاری های متقابل در آینده افزایش یابد.
احمد صادقی همینطور ضمن تشریح طرح های اجرا شده و فعالیت های جاری اظهار داشت: شهرداری تهران در حوزه تاب آوری شهری و ارتقای آمادگی و توان شهر برای مقابله با حوادث و سوانح از همكاری های بین المللی برای پیشبرد اهداف خود استقبال می نماید.
وی به تشریح شرایط جغرافیایی تهران، وضعیت لرزه خیزی این شهر و اقدامات انجام گرفته برای جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از زلزله پرداخت و اظهار داشت: فعالیت های حوزه مدیریت بحران در تهران با بهره گیری از تجارب و همكاری های جهانی تحقق یافته است و گسترش همكاری ها و بهره گیری از تجارب جهانی در دستور كار قرار دارد.
ایشان در ادامه به پروژه های مختلفی كه با بهره گیری از مطالعات بین المللی در تهران اجرا شده است همچون سامانه های اخطار سریع زلزله، سامانه اطلاع رسانی و تخمین سریع خسارت برای شهر تهران اشاره نمود.
صادقی ضمن گزارشی از وضعیت بافت فرسوده در تهران خاطرنشان كرد: برنامه جدید و گسترده دولت و مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت در این حوزه صورت خواهد گرفت.
جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران اقدامات مختلفی همچون اجرای طرح مدرسه آماده و آموزش مدیریت بحران در ۵۰ درصد مدارس تهران به صورت مستقیم و غیر مستقیم، آموزش مدیریت بحران مساجد و محلات شهر تهران و ساماندهی گروه های داوطلب واكنش اضطراری محلات را شرح داد.
صادقی در ادامه به طرح ویژه راه های اضطراری شهر تهران اشاره و اظهار داشت: برای شرایط اضطراری ۵۴۰ كیلومتر راه اصلی اضطراری در تهران در نظر گرفته شده است كه زمان حادثه باید بازگشایی و امكان عملیات امدادرسانی را برای دستگاه های عملیاتی فراهم آورد.



1397/09/15
13:05:46
5.0 / 5
4997
تگهای خبر: دستگاه , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین