پرداخت وام ۵ میلیونی به ۲۰۰ هزار فرهنگی بازنشسته در سال ۹۸

پرداخت وام ۵ میلیونی به ۲۰۰ هزار فرهنگی بازنشسته در سال ۹۸ خشكشوئی آنلاین: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه در زمینه بیمه تكمیلی بازنشستگان كشوری گام هایی برداشته شده اما چندان پر و پیمان نیست اظهار داشت: قرار شد ۳۰ درصد سهم صندوق در حق بیمه های تكمیلی افزایش یابد و شرایط مطلوب تری رقم بخورد.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در دیدار با روسای كانون های بازنشستگی آموزش و پرورش كه در وزارت رفاه برگزار گردید اظهار نمود: بازنشستگان آموزش و پرورش زمینه ساز وقوع حوادث مهم در عرصه تعلیم و تربیت بوده و امروز هر كدام از شاگردان آنها منشاء خدمات ارزشمند در كشور می باشند.
وی خطاب به بازنشستگان آموزش و پرورش در این نشست اضافه كرد: شما فرزندان این مرز و بوم را تربیت كرده اید و هركدامتان چون آفتاب می درخشید. همه ما پرورده دست پرورده شما معلمان هستیم. همسر و خانواده همسرم همگی فرهنگی هستند و به همین خاطر از مشكلات شما آگاهم.
وزیر رفاه با اشاره به اینكه اگر در سالهایی نرخ تورم بالاتر از افزایش حقوق بود اظهار داشت: حالا افتخار داریم بگوییم در دولت تدبیر و امید حقوق را متناسب با نرخ تورم افزایش دادیم تا فاصله ناچیزی را جبران نماییم و هنوز می دانیم وضعیت مطلوب نمی باشد.
وی ادامه داد: اجرای قانون مدیریت خدمات كشوری را تكلیف دولت می دانیم و تا كامل اجرا نشود مشكلات به تمامی حل نمی گردد. عدم اجرای ماده ۸۶ به شرایط اقتصادی و تحریم ها و محدودیت در منابع مالی ونفتی باز می گردد. دولت باید تلاش كند حداقل فشار به واحدهای تولیدی در دوران تحریم وارد شود، ولی با همه این احوال نمی توان از این حق مسلم عدول كرد.
وی با اشاره به اینكه برای عبور از گردنه تاریخی تحریم ها از كمك همه اقشار بخصوص بازنشستگان بهره مند شویم اظهار داشت: حالا بازنشستگان باید از سودآوری اندوخته ۳۰ سال قبل خود بهره مند شوند و تلاش می نماییم این معنا را تا جایی كه مسجل است در بودجه ۹۸ هم بگنجانیم.
شریعتمداری اضافه كرد: ادامه فعالیت شركت های زیان ده یعنی از جیب بازنشسته ها هزینه ناكارآمدی شركت های تحمیل شده را بپردازیم. شركت های دارای بازدهی پایین را ظرف زمان بندی معینی از صندوق خارج خواهیم كرد.
وی با اشاره به اینكه تلاش داریم با شایسته سالاری روندهای غلط موجود را در شركت ها اصلاح نماییم اظهار نمود: روسای كانون ها بعنوان مشاوران، همفكر ما در ادارات بازنشستگی خواهند بود و در هیئت مدیره صندوق بازنشستگی كشوری هم نماینده ای از بازنشستگان منصوب خواهیم كرد.
وی افزود: اگر مدیر شركت لایقی داریم و حقوق و پاداش خوبی به او می دهیم باید بازنشستگان در جریان باشند و باید از حقوق شما پاسداری نماییم. شفافیت در بخش های اقتصادی، انضباط مالی، جلوگیری از فساد در دستوركار ماست و عهد اخوتی با هیچ كس نبستیم و اگر كسی تخلف كند دستش را كوتاه می نماییم. اموال بازنشسته ها را امانتداری می نماییم.
وزیر رفاه با اشاره به اینكه نباید وعده ای بدهیم كه از عهده آن برنمی آییم اظهار نمود: در سالی كه گذشت خدماتی نسبی عرضه كردیم اما باز هم شرمنده ایم. ۸۳۲هزار و ۳۳۶ نفر از یك میلیون و چهارصد هزار بازنشسته ما از خانواده آموزش و پرورش هستند و بیشتر از ۶۰ درصد بازنشستگان را شامل می شوند.
وی افزود: تا كنون بیشتر از یك میلیون بازنشسته از صندوق وام گرفته اند كه البته رقم بسیار پایینی است. ۸۲۸ هزار نفر از بازنشستگان هم از تورهای سیاحتی و زیارتی بهره مند شده اند و رئیس صندوق بازنشستگی قول داد تعداد سفرها را به ۲۰۰ هزار مورد برساند و ۵۰ هزار مورد دیگر هم به آنها امسال اضافه كند.
شریعتمداری با اشاره به اینكه در زمینه بیمه تكمیلی گام هایی برداشته شده اما چندان پر و پیمان نیست اظهار داشت: قرار شد ۳۰ درصد سهم صندوق در حق بیمه های تكمیلی افزایش یابد و شرایط مطلوب تری رقم بخورد.
وی با اشاره به لزوم جلب خیرین مهارت افزا و برنامه ای كه از جانب سازمان فنی و حرفه ای دنبال می گردد اظهار داشت: كانون های بازنشستگی آموزش و پرورش هم می توانند وارد این طرح شوند و به گسترش این كار خیر و مفید كمك كنند.
شریعتمداری با اشاره به اینكه مقرر شده در شش ماهه نخست سال ۹۸، وام پنج میلیونی به ۲۰۰ هزار بازنشسته آموزش و پرورش اعطا شود، به ایجاد تعاونی های چندمنظوره هم اشاره نمود و اظهار داشت: نتایج عملیاتی این نشست تا دو هفته دیگر به بازنشستگان اعلام می گردد.




1397/10/18
14:19:24
5.0 / 5
4972
تگهای خبر: اقتصاد , بودجه , بیمه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین