هشداری درمورد مضرات مصرف مخدرهای صنعتی در دراز مدت

هشداری درمورد مضرات مصرف مخدرهای صنعتی در دراز مدت به گزارش خشكشوئی آنلاین یك كارشناس ارشد روانشناسی اظهار داشت: تقاضا برای مصرف مخدرهای صنعتی و شیمیایی عموما از جانب نوجوانان و جوانان است و آنان از مصرف این مواد در دراز مدت كه برای بدن مضر است، بی اطلاع هستند.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا محمدزاده اضافه كرد: محرك های شیمیایی و صنعتی به گونه ای است كه اگر در تدبیر شیوه های مبارزه با آن كوتاهی شود؛ چه بسا كنترل و پیشگیری از مصرف این مواد بسیار مشكل و حتی غیر ممكن شود.

وی اظهار نمود: باید با تدبیر راهكارهای مناسب در وهله اول مقدمات مناسبی را جهت افزایش آگاهی های عمومی و بعد اولیه پیشگیری اعمال كرد تا در قدم اول تقاضاهای موجود در عرضه مواد مخدر صنعتی و شیمیایی را كم كرد.

این روانشناس با اشاره به اینكه چرخه تولید مخدرهای صنعتی و شیمیایی سراسر سود است، افزود: در واقع گرانترین بخش تولید محرك ها همان مواد اولیه شیمیایی است و چون از مجاری غیرقانونی بدست می آید گران است؛ در صورتی كه اگر همین مواد شیمیایی به هر طریق مجاری قانونی در اختیار تولیدكنندگان قرار بگیرد ۲۰ تا ۵۰ برابر بر سود اولیه افزوده می شود. سود اقتصادی این مواد در كنار سهولت تولید و عرضه سبب شده تا بسیاری به تولید و عرضه این مواد روی بیاورند.

محمدزاده تصریح كرد: نخستین دلیل سهولتِ استفاده از مواد مخدر صنعتی و شیمیایی آن است كه مصرف این گونه مواد اعتیادزا نیاز به ادوات مصرف سایر مواد ندارد، به طور مثال مصرف كنندگان مواد اعتیاد زا صنعتی بخصوص محرك ها از سرنگ و وسایل حرارتی استفاده نمی كنند، علاوه بر این موانع فرهنگی موجود در مقابل مصرف چند عدد قرص در خیلی از خانواده ها و جوامع، آنچنان خطرناك و مضر به نظر نمی رسند.

وی افزود: مصرف مواد اعتیادزا صنعتی و شیمیایی كه عموما به شكل قرص و پودر مصرف می شوند، در خیلی از خانواده ها همانند مصرف قرص های آرام بخش و یا مسكن تلقی می شود با این تفاوت كه این قرص ها اثراتی مخرب برای فرزندان آنها دربردارد، بویژه این مسئله ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده ها و جوامع را بارز می سازد.

به قول این روانشناس، محرك ها كه در واقع گروهی از مواد اعتیادزا صنعتی محسوب می شوند، آمفتامین ها و متامفتامین ها و مواد مشابه اكستاسی، زیر مجموعه آن هستند، هر چند پیشینه طولانی در فرهنگ مواد اعتیاد زا ندارند اما امروز با سرعتی باور نكردنی در حال فراگیرشدن هستند.

محمدزاده اضافه كرد: تقاضا برای مصرف مخدرهای صنعتی و شیمیایی عموما از جانب نوجوانان و جوانان است كه از مضرات و صدمه های جدی مواد اعتیادزا صنعتی و زیرمجموعه های آن بی خبر هستند ضمن اینكه مصرف این مواد در دراز مدت برای بدن بسیار مضر است.

وی اظهار داشت: برای مقابله با مخدرهای صنعتی و شیمیایی باید نگاهی تازه داشت و در شیوه های برخورد با آن تجدید نظر و به این اخطار توجه كرد كه در مواجهه با این بلای خانمانسوز كه استفاده آن آسانتر از هر نوع ماده اعتیادزا سنتی دیگر است، زمان بسیار مهم می باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدزاده خاطرنشان كرد: در مقابله با فزونی عرضه و تولید و مصرف مواد اعتیادزا صنعتی و شیمیایی باید راهكارهای نوین و ایده های ابتكاری را در بعد پیشگیری اولیه، درمان و بازتوانی معتادان بكار بست.



1397/11/03
13:49:10
5.0 / 5
4834
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین