انتقاد بطحائی از انتشار ناقص صحبت هایش درباب كلیپ های جنجالی
خشكشوئی آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تجربیات سایر كشورهای دنیا، طبقه بندی مدارس را یكی از لطمه های نظام تعلیم و تربیت دانست و بر رفع آن تاكید نمود.
به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد بطحایی در نشست با مدیران رسانه كه در مدرسه دارالفنون تهران انجام شد با تسلیت ایام سوگواری امیرمومنان حضرت علی مقابل السلام و گرامیداشت ایام لیالی قدر و با تقدیر از حضور مدیران رسانه اظهار نمود: دفاع از سرمایه و پایگاه اجتماعی آموزش و پرورش از اولویتهایم است پس طبیعی است در مقابل هر تهدیدی به كیان نظام تعلیم و تربیت عكس العمل نشان دهم.
وی ادامه داد: انتشار اخبار ناقص از مصاحبه ام درباب پخش كلیپ های انتشار یافته در فضای مجازی، برداشت های اشتباهی از سخنانم را به همراه داشت، برای همین انتظار می رفت رسانه ها بدون حذف ابتدا و انتهای عرایضم، آنرا بطور كامل اطلاع رسانی می كردند.
وی افزود: در آن مصاحبه عنوان كردم اینكه پنهانی از مدرسه دخترانه فیلم می گیرند و در فضای مجازی پخش می كنند، نوعی تخلف است كه در تهیه و پخش كلیپ صورت گرفته پس باید سوژه توسط پلیس فتا پیگیری شود؛ اما متاسفانه برخی رسانه ها سهوا یا عمدا سوژه را طور دیگری انعكاس دادند.
بطحایی اظهار داشت: قسمتی از مشكلات موجود ناشی از عملكرد برخی رسانه ها است و بخش دیگر نیز به خود آموزش و پرورش باز می گردد.
وی در بخشی دیگر از مراسم، اظهار داشت: آموزش و پرورش نیازمند دو نوع تحول است، یكی تحول در بطن تعلیم و تربیت و دیگری تحول در سیستم مدیریتی؛ امروزه یادگیری در مدارس توام با لذت نیست و یادگیری بدون لذت، یادگیری محسوب نمی گردد و این مشكلی است كه نیازمند تحول است.
عضو كابینه تدبیر وامید اظهار نمود: مدرسه ای كه دانش آموزان از تعطیلی آن خوشحال می شوند مدرسه مطلوب نمی باشد و اگر این رویه ادامه دارد به این معنا است كه هنوز تحولی در مدارس صورت نگرفته است.
وی اشاره كرد: پله اول تحول، تغییر در محتوا است، در مدرسه به بچه ها چیزهایی را یاد داده و بابتش به دانش آموز امتیاز می دهیم كه نقشی در زندگی آینده آنها ندارند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار نمود: بچه ها در مدرسه باید صبوری كردن، تعامل، كمك به نیازمند و سایر اخلاقیات را بیاموزند نه كه صرفا فرمول های فیزیك را یاد بگیرند، برای اینكه این فرمول ها را می تواند در دانشگاه بیاموزد پس ابتدا باید شخصیت وی در مدرسه ساخته شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان باید در مدرسه، زندگی كردن را یاد بگیرند اما تغییر وضعیت فعلی بسیار مشكل است و با مقاومت بسیار بالا همراه می باشد، بدین سبب ابتدا باید محتوای كتاب ها تغییر كند.
بطحایی در ادامه اشاره كرد: دانش آموز پیش از ورود به مدرسه كاملا آزاد بوده و در بدو ورود به مدرسه آزادی عمل او به شدت محدود می شود و باید طبق قوانین مدرسه رفتار كند.
وی ادامه داد: دومین پله تحول، تغییر در سیستم مدیریت آموزش وپرورش است پس اگر مدیر مدرسه، توانمند باشد بسیاری از مشكلات قابل حل است.
عضو كابینه تدبیر و امید سپس بر نقش مثبت و موثر رسانه ها در آموزش وپرورش تاكید و اظهار نمود: ارتباط آموزش وپرورش با رسانه ها بسیار ضعیف است، رسانه چشم بیرونی آموزش و پرورش در جامعه است و می تواند نقش مهمی در تشخیص و اصلاح نقایص تعلیم و تربیت داشته باشند.
به گزارش معاونت رسانه و ارتباطات آموزش وپرورش، وی با اشاره بر لزوم تقویت مدارس دولتی اظهار داشت: آموزش و پرورش نباید در آموزش عمومی بچه ها را طبقه بندی كند برای اینكه این مساله خروجی خوبی نخواهد داشت.
بطحایی اضافه كرد: برای ایجاد تحول در نظام تعلیم وتربیت به همراهی همه مردم و رسانه ها را نیاز داریم چونكه جامعه باید خواستار تحول باشد. خیلی از مشكلات را خود ما به وجود آوردیم و بعنوان مثال نباید كتاب ها به شكلی تالیف شود كه به كتب كمك درسی نیاز پیدا كند.
منبع: خشكشوئی آنلاین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب