نكات شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی

نكات شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی خشكشوئی آنلاین: اگر بعد از شستشوی لباستان در ماشین لباسشویی مشكلی برای لباس شما پیش آمده خواندن این مطلب را از دست ندهید.


آیا می‌دانید لباس‌های‌تان با چه جنس و بافتی را باید داخل ماشین لباس شویی قرار دهید و چه لباس‌هایی را باید با دست بشویید ؟
 
 
تا كنون برای‌تان پیش آمده است لباسی را كه خیلی دوست دارید در داخل ماشین لباس شویی قرار می‌دهید ، بعد از شست و شوی ، اتمام كار ماشین لباس شویی لباس‌تان را كه كاملا فرق كرده است و حالت اولیه خود ار از دست داده است مشاهده می‌كنید ، با خود می‌گویید : ای كاش از اول این لباس را با دست می‌شستم و داحل ماشین قرار نمی‌دادم گه به این روز نیوفتد .
 
 
برای اینكه دوباره چنین اتفاقی برای‌تان پیش نیاید ، و لباس‌هایتان را همواره همانند روز اول داشته باشید ، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی كنیم :
 
 
 
برای شستن لباس‌های یك سری قوانین وجود دارد كه باید به این قانون‌ها توجه داشته باشید :
 
 
1- قبل از شستن لباس‌هایتان به نكاتی كه بر روی اتیكت آن لباس درج شده است دقت كنید ; اگر نحوه ی صحیح خواندن اتیكت‌هایی بر روی لباس‌های را نمی‌دانید اصلا نگران نباشید زیرا پورتال سیمرغ در مقاله ی دیگری با نام آیا می‌دانیدبرچسب‌های و اتیكت‌های بر روی لباس‌ها را چطور باید خواند ؟ به همین بحث پرداخته است ، شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر به این مقاله نیز مراجعه بفرمایید .
 
 
2- لباس‌هایتان را دسته بندی كنید ، این جمله بدین معنی می‌باشد كه لباس‌های رنگی را از لباس‌های سفید و مشكی جدا كنید ، لباس‌های سفید را با هم بریزید ، لباس‌های مشكی را با هم ، لباس‌هایی را نیز كه رنكی هستند با هم بریزید ، لباس‌هایی كه دارای رنگ‌های مشترك هستند را با هم داخل ماشین لباس شویی قرار دهید تا رنگ لباس‌های به یكدیگر پس ندهد .
 
 
3- لباس‌هایی را كه رنگ می‌دهند از هم جدا كنید . از كجا متوجه شویم كه یك لباس رنگ می‌دهد ؟؟ یك قسمت لباسی را كه مطمئن نیستید ، رنگ می‌دهد یا نه را بشویید ، بعد لباس مورد نظر را بر روی یك حوله سفید قرار دهید چون لباس‌تان خیس است اگر لباس رنگ پس بدهد ، حوله سفید شما تغییر رنگ می‌دهد .
 
 
 
حال چه لباس‌هایی را باید با ماشین لباس شویی یا دست بشویید ؟
 
 
1- لباس‌هایی با جنس ابریشم را باید با دست بشوید مگر این كه بر روی اتیكت درج شده بر روی لباس‌تان به شما این امكان را داده باشد كه لباس را در ماشین لباس شویی قرار دهید ، برنامه ی ماشین لباس شویی را باید در 30 درجه ی و بر روی لباس‌های ظریف قرار دهید ، اگر لباسی با جنس ابریشم را می‌خواهید با دست بشوید بهتر است لباس‌تان را در داخل یك ظرف آب قرار دهید ، كمی پودر در آب بریزید و اجازه دهید كه ظرف كف كند و بعد لباس‌تان را داخل ظرف بگذارید . نكته ی مهم و قابل توجهی در رابطه با لباس‌های ابریشم وجود دارد،: برای اینكه لباس‌تان با جنس ابریشم خشك شود ، هرگز لباس‌تان را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید ، در فضای معمولی خانه قرار دهید تا لباس‌تان خشك شود .
 
 
2- لباس‌هایی با جنس كتان را باید به چه نحوی شست ؟ لباس‌هایی با جنس كتان را می‌توانید با كمك ماشین لباس شویی بشوید و در دمای 50 درجه ی نه بیشتر . برای خشك شدن لباس‌های كتان نیز توصیه می‌شود كه این لباس‌های را نیز در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید .
 
 
3- نحوه ی شست و شوی لباس‌هایی با جنس نخ نیز همانند شست و شوی لباس‌هایی با جنس كتان می‌باشد فقط در تنها موضوعی كه تفاوت دارند این است كه لباس‌هایی با جنس نح را می‌توانید در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید در صورتی كه در لباس‌هایی با جنس كتان ، شما چنین اقدامی را نمی‌توانستید انجام دهید .
 
 
4- لباس‌هایی با جنس پشم را باید به چه نحوی شست ؟ لباس‌هایی با جنس پشم را می‌توانید در داخل ماشین لباس شویی قرار دهید اما نه با برنامه ی شست و شوی بلند مدت بلكه با برنامه ی شست و شوی كوتاه ، نیز بر روی لباس‌های ضخیم برنامه را تنطیم كنید . برای شستن لباس‌های با جنس پشم نیز بر روی اتیكتی كه بر روی لباس درج شده است دقت بفرمایید، ممكن است شما این امكان را نداشته باشید كه لباس را در داحل ماشین لباس شویی بشویید و فقط باید لباس را با استفاده از دست بشویید .
 
 
5- لباس‌هایی كه دارای كرك ، پرز هستند را بهتر است به تنهایی داخل ماشین لباسشویی قرار دهید تا به لباس‌هایی دیگر كرك را پس ندهند . لباس‌های زیر خود را حتما با دست بشویید و هرگز لباس زیر‌تان را داخل ماشین قرار ندهید .
1396/04/16
18:25:48
3.3 / 5
5959
تگهای خبر: شست و شو , لباسشویی , لباس
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
ناشناس:
لباسها باید از نظر رنگ جدا بشن و بعد شسته بشن
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین