دلیل حضور شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین

دلیل حضور شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین معاون مالی شهردار تهران درباره خدمات و دلایل حضور شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین توضیخاتی را ارائه نمود.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به عراق، سمیع الله حسینی مكارم در جمع خبرنگاران در كربلا درباره نحوه خدمات رسانی شهرداری تهران در كشور عراق در روزهای اربعین اظهار داشت: با تغییر مدیدیت شهری بحث خدمات رسانی تغییراتی داشت و تلاش بر این بود كه ضمن تداوم حركتی كه آغاز شده بود، خدمت رسانی به لحاظ كمی و كیفی هم بهتر شود.

وی درباره اینكه چرا شهرداری ها باید به برگزاری مراسم اربعین ورود كنند؟ اظهار داشت: ستادی در وزارت كشور تشكیل شد كه هدفش خدمت رسانی به زائران بود، در آنجا وظایف میان دستگاه های اجرایی و شهرداری ها تقسیم بندی شد و شهرداری تهران هم گوشه ای از كار را برعهده گرفت.

معاون مالی شهردار تهران با اشاره به تجربیات شهرداری تهران در مراسم اربعین سال های گذشته اظهار داشت: با عنایت به اینكه شهرداری تهران هم تجربه كافی در سنوات گذشته داشته و هم تجربه كافی در برپایی مراسمات بزرگ ویژه، قرار شد در داخل و خارج كشور شهرداری تهران حضور پررنگتری داشته باشد. درهمین راستا ما پنج نقطه را در مرز مشخص كردیم.

وی ادامه داد: در كوت عراق ۶۰۰ دستگاه اتوبوس مستقر كردیم و ۷۰ نیروی خدماتی، چهار چادر بزرگ اقامتی، ۱۰ مخزن ۱۱۰ و ۱۰ مخزن ۱۲۰ لیتری و همینطور امكانات رفاهی و درمانی داشتیم. ۱۸ هزار متر مربع را تسطیح و برای استراحت زائران و پاركینگ آماده كردیم. در مرز مهران هم ۴۰۰ نیروی اجرایی داشتیم و در آنجا هم شش منبع آب ۱۰هزار لیتری را جهت استفاده زائران مستقر كردیم.. ۶۵ سرویس بهداشتی و ۲۵ حمام هم در این مرز بوجود آمد.

معاون شهردار تهران اظهار داشت: در شلمچه ۵۰هكتار پاركینگ، ۲۰۰ سرویس بهداشتی و ۱۰ چادر با طرفیت ۲۵۰ نفر را به همراه ۲۰۰نیروی داوطلب مستقر كردیم و همین تعداد نیرو هم در مرز چذابه مستقر شدند. در مرز خسروی با ۳۰۰۰ پاركینگ و ۲۰۰ چادر بهداشتی میزبان زائران اربعین بودیم.

حسینی مكارم ادامه داد: در مجموع ۷۰۰ اتوبوس برای جابه جایی ها، ۱۳۰ پایگاه آتش نشانی، ۱۰۰ پزشك و چهار مجموعه درمانی در مرزها مستقر شدند.

معاون شهردار تهران درباره خدمات رسانی در سه شهر كوفه، نجف و كربلا هم اظهار داشت: در نجف و كربلا هم ما بخشی از وظایف نظافت را بر عهده گرفتیم و با هماهنگی با شهردار و استاندار كربلا، ۳۰۰نفر را در نجف و ۵۰۰ نفر را در كربلا مستقر كردیم.
وی با اشاره به اینكه ما با دو هدف خدمات رسانی وظیفه دینی و ملی، خدمات رسانی كردیم، اظهار داشت: در داخل كشور یكی از وظایف ما خدمات شهری است؛ هم جا به جایی مردم و هم جمع و دفع زباله برای تامین سلامت شهروندان. وقتی جمع كثیری از مردم به كربلا و نجف می آیند، وظیفه ذاتی ما تامین رفاه و بهداشت آن ها است. از جانب دیگر ما هم نظام و انقلابمان پیرو انقلاب حسینی است. همایش بین المللی اربعین، اقتدار شیعه و اسلام را نشان داده است و وظیفه ماست كه در این حركت عظیم مشاركت كنیم.


 

1396/08/19
17:55:16
5.0 / 5
5479
تگهای خبر: اتو , بهداشت , خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین