تصویب لایحه استخدامی شهرداری ها

تصویب لایحه استخدامی شهرداری ها به گزارش خشكشوئی آنلاین كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود با انجام اصلاحاتی به لایحه استخدامی شهرداری ها رای داد.



محمدرضا بادامچی در گفت وگو با ایسنا با تشریح جلسه امروز كمیسیون اجتماعی مجلس اظهار نمود: طرح اجبار دولت به اجرای عادلانه نظام پرداخت ها در دستور كار كمیسیون قرار داشت اما با عنایت به اینكه این مساله در ماده 30 احكام دائمی برنامه های توسعه لحاظ شده بود مقرر گردید پیگیری ها در این زمینه از دولت انجام شود.

وی اضافه كرد: طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات كشور هم در دستور كار كمیسیون قرار داشت اما چندی پیش كمیسیون اجتماعی كارگروهی را تعیین كرده و این مورد را بررسی كرد ولی بعد از اینكه رییس مجلس از كمیسیون اصل 90 خواست تا در این مورد بررسی ها را انجام داده و گزارشی تهیه كند این كار توسط كمیسیون اصل 90 انجام شد.

نایب رییس كمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون ممنوعیت بكارگیری بازنشستگان در جلسه كمیسیون اجتماعی، اظهار داشت: حدود یك ماه پیش این طرح تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید و چهار گروه شامل استانداران، سفرا، معاونین وزرا و هم ترازان آنها مستثنی شدند و یكی دو هفته است كه قانون ابلاغ و در حال اجرا می باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس همینطور بیان كرد: طرح عدم بكارگیری بازنشستگان كه شامل ایثارگران و بعضی از مقامات هم می گردد با امضای حدود 60 نفر از نمایندگان به كمیسیون اجتماعی ارجاع شده بود كه بر مبنای آن بعضی از ایثارگران و مقامات هم نمی توانند در مناصب دولتی مشغول به كار شوند بنابراین مقرر شد كارگروهی متشكل از ایثارگران و نمایندگان متقاضی طی یك هفته بررسی های خویش را انجام داده و به كمیسیون اجتماعی نتیجه را اعلام كنند.

وی اظهار نمود: طرح بازنشستگی زودتر از موعد مشاغل قضایی غیرستادی هم با عنایت به اینكه مشمول مصادیق صندوق بازنشستگی كشوری است در كمیسیون اجتماعی رد شد.

بادامچی در ادامه اظهار نمود: لایحه استخدامی شهرداری ها هم در جلسه امروز كمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و در این لایحه عنوان شده بود كه اجازه داده شود آیین نامه ای مربوط به پرداخت ها تهیه و به تایید هیات دولت رسانده شود. در واقع از درآمد شهرداری ها حقوق كاركنان پرداخت شود اما كمیسیون اجتماعی با انجام اصلاحاتی لایحه مذكور را تصویب كرد با این عنوان كه تایید نهایی باید توسط مجلس انجام شود.

نایب رییس كمیسیون اجتماعی مجلس همینطور اظهار داشت: طرح الحاق یك تبصره به ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در جلسه امروز با عنایت به ایرادی كه شورای نگهبان بر مبنای اصل 75 قانون اساسی گرفته بود مورد رسیدگی قرار گرفت زیرا طبق ماده 38 قانون جامع ایثارگران این مورد قابل پیگیری است.

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز كرد: یكی دیگر از موضوعات مطرح در جلسه امروز، بررسی طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی بود كه با عنایت به ایراد شورای نگهبان مقرر شد تا كارگروهی این مساله را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی همینطور از بررسی لایحه استفساریه تبصره 4 ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یك شغل در جلسه كمیسیون اجتماعی اطلاع داد و اظهار داشت: در بررسی این لایحه اعضای كمیسیون اجتماعی مقرر كردند كه عضویت در تعاونی ها شغل محسوب نمی شود.





 

1396/09/07
22:46:34
5.0 / 5
5057
تگهای خبر: شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین