گزارش نیویورك تایمز درباره واهی بودن ادعای عربستان در ساقط كردن موشك انصارالله

گزارش نیویورك تایمز درباره واهی بودن ادعای عربستان در ساقط كردن موشك انصارالله خشكشوئی آنلاین گزارش نیویورك تایمز درباره واهی بودن ادعای عربستان در ساقط كردن موشك انصارالله


روزنامه نیویورك تایمز در گزارشی به نقل از كارشناسان نظامی آمریكایی در امور مربوط به موشك نوشت: موشك بالستیكی كه نیروهای حوثی به سمت فرودگاه ملك خالد واقع در شمال ریاض پرتاب كردند به هدف خود برخورد كرده است و گزارش های رسمی انتشار یافته در عربستان در خصوص ساقط شدن این موشك درست نیست.

روزنامه نیویورك تایمز در ادامه گزارش خود تحت عنوان "آیا سامانه دفاع موشكی آمریكا در عربستان شكست خورده است؟" به نقل از تعدادی از كارشناسان آمریكایی در مورد موشك پرتاب شده به سمت فرودگاه ملك خالد در ریاض نوشت: موشك پرتاب شده توسط حوثی های یمن به اطراف فرودگاه برخورد كرده و سامانه دفاع هوایی عربستان نتوانست آن را ساقط كند. تحلیل ها و سخنان كارشناسان مبین آن است كه توانمندی و قدرت نیروهای حوثی به اندازه ای افزایش یافته كه می تواند اماكن مهمی را در عربستان مورد هدف قرار دهد و این مسئله معادله قدرت در جنگی كه چند سال به طول انجامیده تغییر می دهد.

در این گزارش آمده است: بر مبنای اعلام رسمی در عربستان پدافند هوایی این كشور توانسته یك موشك بالستیك كه حوثی ها طی ماه گذشته به سمت ریاض پرتاب كردند ساقط كند. این مسئله اگر درست باشد به مثابه پیروزی سعودی ها و همینطور آمریكا به شمار می آید چون كه سامانه دفاع موشكی پاتریوت توسط آمریكا به عربستان فروخته شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در روز بعد از این واقعه در حالیكه به سمت ژاپن در پرواز بود عنوان داشت: چیزی كه ما میسازیم دیگران نمی توانند بسازند و ما این سامانه را به تمام جهان می فروشیم. اما تحلیل تصاویر و ویدئوهای انتشار یافته در شبكه های اجتماعی نشان داده است كه این اعلام رسمی می تواند نادرست باشد. تحلیل های كارشناسانه نشان دهنده آن است كه سر جنگی این موشك بدون هیچ مانعی بر فراز پدافند هوایی عربستان به پرواز درآمده و تقریباً به هدف مورد نظر خویش را برخورد كرد به طوری كه این سر جنگی در نزدیكی فرودگاه منفجر شده و سبب ترس و وحشت مسافران شده بود.

بنا به نوشته این روزنامه، مسئولان عربستانی از اظهارنظر در این خصوص خودداری كرده و مسئولان آمریكایی نسبت به اینكه نیروهای سعودی توانسته باشند بخشی از موشك را مورد هدف قرار داده باشند شك و تردیدهایی دارند چون كه هیچ دلیل و مدركی در این خصوص وجود ندارد. مسئولان آمریكایی معتقدند كه سر و بدنه موشك ممكن است از یكدیگر جدا شده باشد و این مسئله به علت قدرت این موشك و سرعت بسیار زیاد آن بوده است.

در ادامه این گزارش تاكید شده است: جفری لوییس، تحلیل گری كه گروه تحلیلگران آمریكایی در پژوهشكده میدلبری واقع در كالیفرنیا را رهبری می كند عنوان داشت كه دولت ها در مورد عملكرد سیستم های دفاع موشكی دروغ می گویند و یا اینكه سخنان آنها در این خصوص گمراه كننده است و باید نگرانی همه ما را برانگیزد. ساقط كردن موشكی از نوع اسكاد خیلی سخت است. ویدئوهای انتشار یافته از جانب حوثی ها نشان داده است كه موشك پرتاب شده از نوع "بركان2" و نسخه ای از موشك اسكاد كه در خاورمیانه استفاده می گردد است. تحلیل گران آمریكایی از همان ابتدا كه ادعاهای عربستان در مورد ساقط كردن این موشك را شنیدند نسبت به آن شك و تردید داشتند چون كه آمریكا در جریان جنگ نخست خلیج فارس مدعی شده بود كه توانسته اند انواع مختلف موشك های اسكاد را ساقط كند اما تحلیل های انتشار یافته نشان داد كه تقریباً تمامی عملیات رهگیری این موشك ها شكست خورده است سوال این است كه آیا عربستان هم در این خصوص شكست خورده است؟ 52310

1396/09/14
12:35:09
5.0 / 5
4638
تگهای خبر: هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین