وزیر خارجه هلند به علت دروغ گفتن استعفا كرد

وزیر خارجه هلند به علت دروغ گفتن استعفا كرد خشكشوئی آنلاین: ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه هلند بعد از اعتراف به دروغگویی درباره حضور در جلسه ای به میزبانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، استعفا داد.



به نقل از آسوشیتدپرس، «هالبه زیلسترا» سه شنبه در ابتدای سخنانش در پارلمان هلند استعفایش را اعلام نمود. وی اظهار داشت: این بزرگترین اشتباهی بود كه در تمام دوران كاری ام مرتكب شدم.
زیلسترا اضافه كرد: این مساله به اعتبار وزارت امور خارجه پادشاهی هلند مربوط می گردد. نباید هیچ تردیدی در اعتبار این وزارت خانه تولید شود.
زیلسترا عضو حزب حاكم VVD و نخستین وزیر در دولت «مارك روته» نخست وزیر هلند است كه استعفا می دهد. دولت ائتلافی روته با حضور چهار حزب در ماه اكتبر كارش را آغاز كرد. روته در حین اعلام استعفای زیلسترا در پارلمان حضور داشت.
زیلسترا گفته بود در سال 2006 در جلسه ای شركت داشت كه پوتین در آن اعلام بود كه بلاروس، اوكراین و كشورهای حوزه دریای بالتیك را بخشی از «روسیه بزرگ» می داند.
زیلسترا روز دوشنبه اعتراف كرد كه در آن جلسه حضور نداشته اما خبر آن را از فردی كه آنجا بوده، شنیده است. او افزود كه وی سخنان پوتین را دارای اهمیتی ژئوپولیتیك دانسته و به همین علت علنا درباره آن صحبت كرده است. او گفت به این دلیل اعلام نموده كه خودش این اظهارات را از زبان پوتین شنیده است مه می خواسته است از هویت منبعش حفاظت كند.
زیلسترا حین اعلام استعفایش اظهار داشت: روشن است كه این تصمیم اشتباهی بود.
سفارت روسیه در آمستردام در واكنش به این اظهارات با صدور اطلاعیه ای اظهار داشت كه برخی در هلند «اخبار جعلی» منتشر نموده و قصد دارند روسیه را بی اعتبار كنند.
سفارت روسیه در این اطلاعیه اعلام نمود: این اظهارات را فقط از زبان كسانی می توان شنید كه می خواهند روسیه را بعنوان یك تهدید معرفی كنند و به بهانه «تهدید روسیه»، گسترش زیرساخت های نظامی ناتو به سمت شرق را ادامه دهند و عمدا به دنبال تولید تقابل نظامی هستند.
استعفای زیلسترا در حالی است كه قرار بود وی روز چهارشنبه در مسكو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار كند. هنوز جانشین زیلسترا معرفی نشده است.
49311

1396/11/25
12:59:09
5.0 / 5
4646
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین