خانواده قربانیان هواپیما بهت زده پای دنا به تماشا نشسته اند

خانواده قربانیان هواپیما بهت زده پای دنا به تماشا نشسته اند خشكشوئی آنلاین: اینجا در شهرستان پادنا، آفتاب می تابد و زمین های خیس شده از اشك ابرها حالا رفته رفته خشك می شود، باد هم نمی وزد، آرامشی عجیب حاكم است، كمی بالاتر در دامنه كوه، دنا آرامش را می گیرد، باد شدید می وزد و ابرها خیال پایین آمدن نه از دامنه دنا را دارند و نه می گذارند عملیات امداد درست صورت گیرد، اینجا مه قدرت نمایی می كند، نه قدرت انسانی بر این مه می چربد، نه چرخش بال بالگردها از پس این ابرهای به هم فشرده.


خانواده قربانیان پای دنا بهت زده به تماشا نشسته اند، آنها نه كوهنوردند و نه مقرر است كوه را فتح كنند، یك خبر ناگوار و یك سقوط آنها را به پای دنا كشانده است، هرچند هیچ كس نمی داند باید كجا را نظاره كند و كجا را بگردد، اما نگاه به دنا امروز نه تنها آرامشی نمی دهد بلكه اشك ها را جاری می كند و تن ها را می لرزاند.
-->
دنا بلندترین قله سلسله جبال زاگرس، نماد استواری مردم ایران، نماد قدرت برای كوهنوردان است، دنا فقط اسمش دنا نیست اینجا 90 كیلومتر وسعت دارد و 45 قله با ارتفاع 4 هزار متر. اینجا را كوهنوردان بهشت كوه نوردی می نامند و از آن بعنوان قلل تمرینی صعود به هیمالیا نام می برند، دنا محكم مثل همیشه ایستاده، هرچند این نماد استواری حالا به نماد درد بدل شده است، از دیروزی كه ATR72 بعد از پروازی 50 دقیقه ای درست در آغوش دنا آرام گرفته یك كشور آرامشش را از دست داده است.
كوهنوردان به آن صعود می كنند، اما این دفعه نه برای تمرین كه برای پیدا كردن نشانه ای، لاشه ای از هواپیما یا...، این سرسخت تكیه زده بر زاگرس حالا به مزاری برای سوگواری خانواده 66 پرنده ای كه به اوج آسمان رفتند هم تبدیل گشته است.
این گوهر بی همتای كوه های مركز فلات ایران نه یك قله كه یك رشته كوه است. دنا از شمال غربی تا جنوب شرقی كشیده شده است كه به سه رشته اصلی و یك رشته فرعی عمودی توسط سه گردنه، بیژن، مورگل غربی و پوتك تقسیم می گردد. كوهنوردان می گویند صعود به دنا جز سخت ترین صعودها به حساب می آید و تنها راه پیدا كردن لاشه هواپیما، بالگرد است اما هوا سر ناسازگاریش گرفته و نمی گذارد بالگردها جست و جو كنند.
مسیرهای رسیدن به دنا مسدود است و تنها آنهایی كه مهر بخشداری را دارند می توانند از گیت ها عبور كنند. اضطراب در دیدگان همه وجود دارد و همه مسئولان بر روی یك جمله تاكید دارند؛ امیدواریم امروز جست و جوها نتیجه دهد، از ماهواره های چینی و اروپایی هم كمك خواسته شده است. همه برای كمك آمده اند هلال احمر، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و مردم عادی، اما هنوز نه خبری از هواپیما است و نه اثری از مسافران.
سگ های تجسس هم اضافه شدند آنها در هر بحرانی امیداند، امید به پیدا شدن فردی زنده، آنها آمده اند تا امید را در بین یخ و برف و مه پیدا كنند، جست و جوها ادامه دارد، درست جایی در بین یخ و برف و مه
گزارش از علیرضا پویانسب، خبرنگار ایسنای اصفهان




1396/11/30
14:00:46
5.0 / 5
4764
تگهای خبر: هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین