بازگشت طرح اجبار شهرداری تهران به عرضه اولویت های اجرای طرح بلوكی بافت فرسوده

بازگشت طرح اجبار شهرداری تهران به عرضه اولویت های اجرای طرح بلوكی بافت فرسوده خشكشوئی آنلاین: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اكثریت آرا طرح اجبار شهرداری به عرضه لایحه اولویت های اجرای طرح بلوكی بافت های فرسوده را به كمیسیون شهرسازی و معماری بعنوان كمیسیون تخصصی ارجاع دادند.



به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی طرح اجبار شهرداری به عرضه لایحه اولویت اجرای طرح های بلوكی بافت فرسوده، اظهار داشت: در هنگامی كه آقای شریفی بعنوان كاندیدای شهرداری تهران مطرح بودند در مورد نوسازی بافت فرسوده از واژه «كف بری» استفاده می كردند. بدون شك برای احیای بافت فرسوده تا كنون از روش های مختلفی استفاده شده اما نتوانسته ایم اقدام موثری برای نوسازی این بافت ها انجام دهیم.

وی ادامه داد: در احیای بافت فرسوده، صدها مصوبه، طرح، لایحه و قانون نوشته ایم اما چرا به درستی اجرایی نشده اند. چگونه باغات را هنگام سرمایه گذاری نابود كرده ایم چون درآمد از آن محل كسب می شد. با این وجود حتی یك ریال هم در بافت های فرسوده سرمایه گذاری انجام ندادیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح كرد: می خواهم از طرحی كه توسط آقای میرلوحی در مورد بافت های فرسوده مطرح شده حمایت كنم. این طرح شهرداری تهران را ملزم می كند تا روشی را عرضه كند كه برای نوسازی بافت های فرسوده اقدام موثری به دنبال آن صورت گیرد.

به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه این جلسه زهرا صدراعظم نوری رئیس كمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران هم در مخالفت با طرح عرضه شده، اظهار داشت: لازم است ابتدا بازنگری در مصوبات صورت گیرد و در مرحله بعد طرح پیشنهاد شود. باید طرح هایی كه عرضه می گردد با مصوبات قبلی تطبیق داده شوند چون كه این طرح ها وقت وانرژی شورا را می گیرند و در نهایت هم رد می شوند.

وی اضافه كرد: شورای شهر چهار مصوبه داشته كه می تواند این طرح را پوشش دهد مثل مصوبه ساماندهی مشاركت های اجتماعی در احیای بافت های فرسوده در تهران، تشویق مالی مالكین و سرمایه گذاران در تجمیع و نوسازی پلاك ها و واحدهای واقع در بافت های فرسوده، اجبار شهرداری تهران به عرضه برنامه احیا و نوسازی بافت های فرسوده و دادن مجوز به شهرداری تهران برای استفاده از منابع و سرمایه های خارجی به منظور نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران. بنابراین اگر مفاد این طرح را در نظر بگیریم محتوای آن هر آنچه كه مد نظر طراحان است محقق خواهد شد.

وی تصریح كرد: با عنایت به نوسازی 40 درصدی محلات دارای بافت فرسوده امكان تعیین محدوده های مداخله گسترده و متمركز در مقیاس محله وجود ندارد و نوسازی بلوكی می تواند در بلوك هایی كه تا كنون به دلایل مختلفی در آنها نوسازی صورت نگرفته پیش بینی شود. این بلوك ها كه در سطح بافت های فرسوده وعمدتا در مناطق 9، 10، 12، 15، 16 و 20 پراكنده هستند و مساحت آنها حدود 21 هكتار است. بنابراین اجرای بلوكی و متمركز پروژه های نوسازی در قیاس با روش تدریجی، مشاركتی و خرد مقیاس دارای تبعات اجتماعی بوده و در تجاربی نظیر نواب سبب مهاجرت ساكنان و از بین رفتن هویت های محله ای شده است.

به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران بعد از بحث و بررسی در مورد این طرح، نهایتا با رای اكثریت آن را مجددا به كمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر ارجاع دادند.




1397/04/10
14:16:08
5.0 / 5
5001
تگهای خبر: سرمایه , شهردار , شهرداری , شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین