اس۴۰۰ زودتر از موعد به تركیه می رسد

اس۴۰۰ زودتر از موعد به تركیه می رسد خشكشوئی آنلاین: خبرگزاری صدا و سیما نوشت: روسیه اعلام نمود تحویل سامانه های موشكی اس400 به تركیه زودتر از موعد مقرر صورت خواهد گرفت.



ویكتور كلادوف مدیر بخش همكاریهای بین المللی شركت دولتی روستك Rostec در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تركیه اعلام نمود مسكو در پاسخ به درخواست آنكارا، قبول كرده است مهلت تحویل سامانه های اس400 را به تركیه كه عضو سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) است كم كند. بدین سان نخستین سامانه های موشكی اس400 از سال 2019 در اختیار تركیه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیك، این مقام روستك خاطرنشان كرد خرید سامانه های موشكی اس400 روسیه توسط تركیه كه از اعضای ناتو هم به حساب می آید، رویداد مهمی است.
وی افزود شركای تركیه ای ما خواهان تسریع روند ساخت و تحویل این سامانه ها شده بودند و شركت سازنده هم تصمیم گرفته است به درخواست آنها پاسخ مثبت دهد.
این مقام روستك در پاسخ به سوالی درباره امكان ساخت مشترك این سامانه ها توسط روسیه و تركیه اعلام نمود: " باید در نظر داشته باشیم كه فناوری ساخت این سامانه ها بسیار پیچیده است. مبنای مادی، فناوری بالا و همینطور برخورداری از نیروهای متخصص برای چنین همكاری لازم است و تحقق این هدف زمان خواهد برد ".
وی افزود روسیه و تركیه ظرفیت های صنعتی و فناوری های كافی در اختیار دارند تا بتوانند به ساخت مشترك جنگنده های نسل پنجم اقدام نمایند.
تركیه كه دومین كشور تامین كننده نیروی نظامی ناتو به حساب می آید، دسامبر گذشته برای خرید موشك های اس400 به ارزش تقریبی دو و نیم میلیارد یورو با روسیه قرارداد امضا كرد. طبق این قرارداد تركیه دو سامانه موشكی اس400 از روسیه خریداری خواهد نمود. مسكو و آنكارا همینطور در مورد همكاری های فنی به منظور تولید موشك های زمین به هوا در خاك تركیه توافق كرده اند.
آمریكا به تركیه درباره خرید موشك های اس400 روسیه اخطار داده و اعلام نموده است این مسئله می تواند بر توافق دو كشور در مورد فروش جنگنده های نسل پنجم اف-35 تاثیر منفی بگذارد. اما مقامات آنكارا ضمن رد این تهدیدها تاكید كرده اند تحریم احتمالی تركیه توسط آمریكا حتی با روح روابط كشورهای عضو ناتو هم كه تركیه از هفتاد سال پیش در آن عضویت دارد، در تضاد است و می تواند روابط آنكارا و واشنگتن را كه همین حالا هم با تنش هایی رو به رو است، بیش از پیش متشنج سازد.
سامانه اس400 پیشرفته ترین سامانه دفاع ضدهوایی و ضدموشكی روسیه است كه در صورت ضرورت قابلیت انهدام اهداف زمینی را هم دارد. موشكهای اس400 ساخت روسیه قابلیت رسیدن به ارتفاع سی كیلومتر را دارند و برد آنها از چهارصد كیلومتر هم فراتر می رود.
52310

1397/06/06
13:51:33
5.0 / 5
4765
تگهای خبر: اتو , فناوری , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین