لزوم پایش كشند قرمز و سفیدشدگی مرجان ها در خلیج فارس

لزوم پایش كشند قرمز و سفیدشدگی مرجان ها در خلیج فارس به گزارش خشكشوئی آنلاین رئیس مركز اقیانوس شناسی دریای عمان و اقیانوس هند، سفیدشدگی مرجان ها و پدیده كشند قرمز را دو عامل مخرب در خلیج فارس دانست و اضافه كرد: شكوفایی جلبكی در سال ۹۵ باعث شد تا سیستم های آب شیرین كن مبتلا به اختلال شوند.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، دكتر امیر قاضی لو امروز در نشست دستاوردهای پژوهشی دریای خزر و خلیج فارس كه در محل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به رخ دادن پدیده سفیدشدگی در مرجان های خلیج فارس، اضافه كرد: سفیدشدگی مرجان ها غیرقابل برگشت است كه این پدیده هم بر مبنای عوامل مختلف است.
وی شكوفایی جلبكی یا كشند قرمز را از دیگر پدیده های مخرب در خلیج فارس نام برد و افزود: در طول سه سال مطالعات ما در ایستگاه چابهار شاهد موارد زیادی از شكوفایی جلبكی بوده ایم. بگونه ای كه در سال ۹۵ شكوفایی جلبكی سبب شد كه سیستم های آب شیرین كن این منطقه گرفتار مشكلاتی شود و مجبور شدند كه فیلترهای آنها را عوض كنند.
قاضی لو تصریح كرد: بر این اساس پایش مداوم شكوفایی جلبكی در دستور كار قرار گرفت.
رئیس مركز اقیانوس شناسی دریای عمان و اقیانوس هند - چابهار با تاكید بر اینكه بعضی از شكوفایی جلبكی سمی است، اظهار داشت: سم این جلبك ها وارد آب می شوند كه این امر هم مرگ ماهیان را به دنبال دارد.
وی در عین حال تصریح كرد: سموم خارج شده از این جلبك ها وارد سیستم های آب شیرین كن نمی شود؛ چون كه حدود ۹۵ درصد از سموم آنها از آب حذف می شود.



1398/11/14
13:36:52
5.0 / 5
4303
تگهای خبر: آب , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین