كاهش 500 هزار نفری جمعیت معتادان كشور

سردار مؤیدی: جمعیت معتادان كشور رو به كاهش است

سردار مؤیدی: جمعیت معتادان كشور رو به كاهش است خشكشوئی آنلاین: قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كاهش میل و گرایش به اعتیاد در كشور اطلاع داد.


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از ایسنا، علی مؤیدی امروز (26 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه از ابتدای انقلاب اسلامی تابحال رویكردهای متفاوتی در قبال اعتیاد و مقابله با آن اتخاذ شده است، اظهار داشت: هم اكنون رویكرد كشور در قبال این پدیده و معضل رویكرد اجتماعی است.

وی اضافه كرد: رویكرد اجتماعی در قبال معضل اعتیاد مبتنی بر كارهای علمی و تحقیقاتی است كه در خیلی از كشورهای جهان نتایج خوب و مثبتی داشته است.

مؤیدی خاطرنشان كرد: برای شكل گیری و تحقق یك پدیده اجتماعی باید به مولفه های متعددی پرداخت و همین كه در گام اول، كشور این رویكرد را در قبال اعتیاد اتخاذ نموده گام بلند و مهمی است.

وی به افزایش سمن های فعال در حوزه مقابله با اعتیاد اشاره نمود و اضافه كرد: هم اكنون 2365 سمن در این زمینه فعال می باشند و پیش بینی ما این است كه این تعداد تا آخر سال به 2500 سمن برسد.

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینكه چشم انداز روشنی در جهت اجتماعی كردن مقابله با اعتیاد در كشور وجود دارد، اظهار داشت: گام ها و مراحل ما در این زمینه كاملا روشن و مشخص است.

وی آموزش را گام اول این حركت عنوان نمود و افز ود: برای اجتماعی كردن مقابله با اعتیاد در گام اول نیاز به آموزش داریم. با آموزش است كه افكار و ایده ها شكل گرفته و در گام بعد تبدیل به برنامه و فعالیت می گردد.

مؤیدی با اشاره به برگزاری كارگاه های آموزشی برای سمن های فعال در حوزه مقابله با اعتیاد اظهار داشت: در گام بعدی ما باید این آموزش را به درون خانواده، مدرسه و دانشگاه و سایر نهادهای اجتماعی ببریم كه این كار تا حدی شروع شده و آموزش هایی را در سطح مدارس و دانشگاه ها داریم.

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه كرد: معتقدم از رویكرد خشك دولتی و تك محور حدودا خارج شده و وارد حوزه "اجتماعی شدن مقابله با اعتیاد" شده ایم.

مؤیدی با اشاره به اینكه رویكرد اجتماعی در حوزه مقابله با مواد مخدر هم اتخاذ شده است، اظهار داشت: باید مرزنشینان را نسبت به خطرات ورود موادمخدر آگاه نماییم تا آنها ناخواسته وارد زمین مافیای مواد مخدر نشوند و این گامی در جهت اجتماعی كردن مقابله با مواد مخدر است.

وی به اتخاذ رویكرد اجتماعی در حوزه درمان مخدر هم اشاره نمود و اضافه كرد: درمان دولتی پاسخگوی حجم صدمه ها در حوزه مواد مخدر نیست و باید در این زمینه از ظرفیت های سمن ها و نهادهای اجتماعی استفاده گردد.

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینكه آثار اجتماعی كردن مقابله با اعتیاد در سالهای اخیر آثار خویش را بر جامعه گذاشته است، اظهار داشت: اثرات این رویكرد به مرور در حال افزایش بوده و هم اكنون در جامعه بصورت ملموس قابل مشاهده می باشد.

وی از كاهش تعداد معتادان در كشور اطلاع داد و اظهار نمود: طی سالهای گذشته رویكرد اجتماعی در مقابله با آن، آثار خویش را در زمینه تعداد معتادان و میزان گرایش به مواد مخدر نشان داده است.

مؤیدی اضافه كرد: در شیوع شناسی سال 1390 بیش از سه میلیون معتاد در كشور شناسایی شد كه این تعداد پس از گذشته پنج سال و انجام اقدامات بسیار فرهنگی و اجتماعی در حوزه مقابله با اعتیاد و مواد مخدر به دو میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد: این آمار نشان داده است تعداد معتادان كشور دارد كم می گردد و ما باید تا به حداقل رساندن تعداد آنها كوشیده و این تلاش خویش را مضاعف نماییم.

وی اضافه كرد: حتی اگر تعداد معتادان به انگشتان دست هم برسد باز هم نباید از تلاش دست برداریم، چون حتی میل یك نفر هم به مواد مخدر خطرناك است و باید از آن پیشگیری شود.




1396/11/26
16:06:43
5.0 / 5
4715
تگهای خبر: درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین