اتحادیه اروپا شركت های تابع آمریكا را مجازات می كند

اتحادیه اروپا شركت های تابع آمریكا را مجازات می كند خشكشوئی آنلاین اتحادیه اروپا شركت های تابع آمریكا را مجازات می كند


به گزارش خشكشوئی آنلاین به نقل از خبر آنلاین، ناتالی توچی مشاور خانم موگرینی افزوده است كه این اقدام ضروری می باشد چون كه سیگنالی دیپلماتیكی به ایرانی ها می فرستد كه اروپایی ها در كوشش برای نجات توافق برجام جدی هستند.

ناتالی توچی مشاور موگرینی گفته است كه مجازات ها و تحریم های بالقوه اتحادیه اروپا بخشی از قوانینی مسدود كننده اتحادیه اروپاست كه از روز سه شنبه همزمان با اجرایی شدن بخش نخست تحریم های آمریكا ضد ایران به اجرا گذاشته می گردد. او گفته است كه این اقدام اروپا گام نمادین و مهم سیاسی است.

به گزارش یورونیوز، توچی افزوده است كه هدف اقدامات اروپا آن است كه شركتهای كه از تحریم های آمریكا خسارت دیده اند بتوانند راهی برای جبران خسارتهایشان داشته باشند و شركت ها را از پذیرش تحریم هایی كه بدون اجازه اتحادیه اروپا اعمال می شوند، منع می كند.

ایالات متحده آمریكا روز سه شنبه ۷ اوت اولین مرحله از تحریم هایی را كه بواسطه توافق برجام تعلیق شده بود، بار دیگر به اجرا گذاشت.

فدریكا موگرینی روز سه شنبه اظهار داشت كه اروپا تمام تلاشش را می كند تا ایران در توافق برجام بماند و ایرانی ها از منافع اقتصادی توافق برجام بهره مند شوند. وی اظهار داشت كه اتحادیه اروپا و جامعه بین المللی متعهدند كه روابط اقتصادی با ایران را علی رغم خروج یكجانبه آمریكا از برجام، حفظ كنند. موگرینی همینطور افزود كه توافق دو پایه دارد و ایران كاملا به تعهداتش بر مبنای توافق برجام پایبند بوده است. به گزارش كمیسیون اروپا، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ بیش از ۸.۲ میلیارد یورو كالا به ایران صادر و حدود ۵.۵ میلیارد یورو از ایران كالا وارد كرده است. تراز تجاری بین آمریكا و اتحادیه اروپا معادل ۱.۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ بوده است.

مشاور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شركت های اروپایی اخطار داد كه اگر از تحریم های آمریكا ضد ایران پیروی كنند، توسط اتحادیه اروپا تحریم خواهند شد. رئیس جمهور آمریكا دوشنبه شب (15 مردادماه) دستور بازگرداندن تحریم های مرتبط هسته ای ضد ایران را كه به واسطه برجام لغو شده بود، امضا كرد.

كاخ سفید با انتشار اطلاعیه ای ضمن اعلام این خبر اعلام نمود: از سه شنبه (هفتم اوت) تحریم های صنعت خودرو، طلا و ریال ضد ایران اجرایی می گردد. مابقی تحریم ها هم كه نفت و بانك مركزی ایران را هدف قرار می دهد از روز پنجم نوامبر (14 آبان) اجرا می گردد.

همچنین در این بیانیه آمده است كه ترامپ تراكنش های مالی دیگر كشورها با ایران را از نزدیك رصد می كند و افراد و یا نهادهایی كه كار با ایران را كاهش ندهند خویش را در معرض عواقب سنگینی قرار خواهند داد.

دونالد ترامپ در این بیانیه از كشورهای دیگر خواسته كه با ادامه اینگونه اقدامات، ایران را در دو راهی انتخاب بین تغییر رفتار تهدیدآمیز و ثبات زا و بازگشت به آغوش اقتصاد جهانی یا ادامه مسیر رو به پایین انزوای اقتصادی قرار دهد. این بیانیه در ادامه ادعاهای بی اساس واشنگتن ضد كشورمان آورده است: ایران امروز تهدیدی است برای آمریكا و متحدان ما. آنها نظام مالی بین المللی را تضعیف و از تروریست ها و شبه نظامیان در سراسر جهان، حمایت می كنند.

همچنین مایك پمپئو وزیر امورخارجه آمریكا در پیامی توئیتری با تكرار اداعاهای واهی آمریكا ضد ایران نوشت: 90 روز پیش رئیس جمهوری، ایالات متحده آمریكا را از توافق ناكام ایران خارج كرد. امروز تحریم ها ضد ایران مجدداً اعمال شد تا با فعالیت های بد آن مقابله كند. ایران باید از منابع این كشور برای كمك به شهروندان خود استفاده نماید، نه پشتیبانی از تروریست و تحكیم رهبری خود.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه كشورمان در پاسخ در صفحه توییتر خود نوشت: دولت ترامپ می خواهد جهان بر این باور باشد كه این دولت نسبت به مردم ایران دغدغه دارد.

وی افزود: با این وجود، اولین تحریم هایی كه دولت آمریكا مجددا وضع كرده، مجوز فروش هواپیماهای مسافربری بالای ۲۰۰ سرنشین را به بهانه های واهی لغو می كند كه این مورد شهروندان عادی ایرانی را با خطر مواجه می سازد. ریاكاری آمریكا حد و مرزی نمی شناسد. واكنش ها
اتحادیه اروپا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان با ابراز تاسف نسبت به بازگشت تحریم ها ضد ایران، تاكید نمودند كه متعهد به اجرای كامل و موثر توافق هسته ای، ادامه برخورداری ایران از منافع اقتصادی برجام هستند و به علاوه از شركت های اروپایی در برابر این تحریم ها محافظت می كنند.
فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در این باره، اظهار داشت: اتحادیه اروپا بر این باور است كه ترغیب به تجارت با ایران برای حفظ توافق هسته ای ضروری می باشد و ما از شركت ها و سرمایه گذاران می خواهیم تا تجارت خود با ایران را بالا برند. وی خاطرنشان كرد: ما تمام تلاش خویش را برای نگه داشتن ایران در توافق هسته ای و تضمین برخورداری ایران از منافع اقتصادی مورد انتظار از این توافق به گونه ای كه شامل مردم ایران شود به كار گرفته ایم چون كه معتقدیم این در جهت منافع امنیتی منطقه ما و تمام جهان است. نخست وزیر اسرائیل با انتشار اطلاعیه ای اظهار داشت: «من به رئیس جمهوری ترامپ و دولت ایالات متحده برای تصمیم مهم اعمال تحریم ها ضد ایران تبریك می گویم. این رویدادی مهم برای اسرائیل، ایالات متحده، منطقه و كل دنیا است. این اقدام از عزمی جدی برای جلوگیری از تجاوزات منطقه ای ایران و برنامه های جاری این كشور برای مسلح شدن به سلاح هسته ای حكایت دارد.»

نتانیاهو خواهان پیوستن كشورهای اروپایی به ایالات متحده آمریكا و اسرائیل برای متوقف كردن «فعالیت های تروریستی» ایران شد و اظهار داشت كه اكنون وقت آن است كه گفتگوها را قطع نماییم و دست به عمل بزنیم.

آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه در توئیتی تصمیم دونالد ترامپ برای بازگرداندن تحریم ها ضد ایران را تصمیمی شجاعانه توصیف كرد كه در خاطره نسل ها باقی خواهد ماند. لیبرمن در توئیتش حاكمیت ایران را «رژیم آیت الله های خون آشام» نام داده است. او همینطور اروپا را متهم كرده است كه در حال كمك به نجات رژیم ایران است.

واكنش جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریكا
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریكا روز دوشنبه در ارتباط با آغاز بازگشت تحریم های آمریكا ضد ایران اظهار داشت: «اگر ایران خواستار ممانعت از بازگشت تحریم های ایالات متحده آمریكا است باید پیشنهاد مذاكره دونالد ترامپ را بپذیرد.»

بولتون كه با فاكس نیوز گفتگو می كرد همینطور اضافه كرد: «ایران باید برنامه موشكی بالستیك و برنامه هسته ایش را كاملا كنار بگذارد.»

مشاور امنیت ملی آمریكا درباره احتمال بستن تنگه هرمز از جانب ایران اظهار داشت: «بستن تنگه هرمز بدترین اشتباه ایران خواهد بود.» او همچین افزود كه اعتقاد دارد بستن تنگه هرمز تنها یك بلوف از جانب ایران است.

بولتون همینطور گفت اگر ایرانی ها واقعا جدی بودند باید با ترامپ مذاكره می كردند و ما خواهیم دید كه آیا آنها واقعا جدی هستند یا نه.

روسیه روز سه شنبه اعلام كرد كه از بازگشت تحریم های ایالات متحده آمریكا ضد ایران «عمیقا مایوس» شده است. وزارت خارجه روسیه همینطور گفته است كه این كشور هر آنچه را كه ضروری باشد برای نجات توافق برجام و روابط اقتصادی اش با ایران انجام خواهد داد. در این بیانیه آمده است كه آمریكا با خروج یكجانبه از برجام بدنبال نابودی آن است.

وزارت خارجه روسیه همینطور افزوده است كه این اقدام آمریكا نمونه روشنی است كه نشان داده است واشنگتن به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی ادامه می دهد.

دستگاه دیپلماسی روسیه همینطور گفته است كه جامعه بین المللی نباید اجازه دهد كه موفقیت مهم دیپلماسی چند جانبه اش فدای جاه طلبی آمریكایی ها برای صاف كردن حسابشان با ایران شود.

مسكو همینطور گفته است كه تجربه سالهای گذشته نشان داده است كه كسب امتیاز از ایران از طریق فشار وارد كردن به این كشور جواب نمی دهد.

دولت سوریه
هم در این روز اقدام آمریكا را محكوم نمود و آن را "غیرقانونی" و ناشی از "تكبر" خواند. به گزارش خبرگزاری فرانسه یك مقام وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری رسمی سانا اظهار داشت كه "این اقدامات یكجانبه برپایه قوانین بین المللی غیرقانونی است و نشان داده است كه سیاست های دولت آمریكا به سلطه جویی و استكبار تمایل دارد."

او كه نامش فاش نشد اظهار داشت كه دمشق همبستگی كامل خود با ایران برای مقابله با "سیاست های خصمانه" آمریكا را اعلام می كند و اضافه كرد: "رهبری، دولت و مردم ایران بر عواقب ناشی از این تصمیم فائق خواهند آمد."

از سوی دیگر حیدر عبادی نخست وزیر عراق اظهار داشت كه او با بی میلی تحریم های آمریكا را اجرا خواهد نمود.

او اظهار داشت: "ما از تحریم حمایت نمی نماییم چون یك خطای استراتژیك است، اما از آن پیروی می نماییم. به صورت كلی تحریم ها غیرعادلانه هستند."

به گزارش خبرگزاری فرانسه عراق دومین وارد كننده بزرگ محصولات غیرهیدروكربنی ایران است و در سال ۲۰۱۷ حدود ۶ میلیارد دلار كالا از ایران وارد كرد.

به گزارش بی بی سی، ترامپ سه شنبه در توییتر خود نوشت: "تحریم های ایران رسما اعمال شد. این تحریم ها شدیدترین تحریم هایی است كه اعمال شده و تازه در ماه نوامبر باز هم تشدید خواهد شد. هر كس با ایران معامله كند، با آمریكا معامله نخواهد كرد. من به دنبال صلح جهانی هست، و كوتاه نمی آیم." وی همینطور در اطلاعیه ای گفت "ما همه ملل جهان را تشویق به برداشتن گام هایی می نماییم كه برای رژیم ایران روشن كند كه با یك دوراهی روبروست؛ یا رفتار تهدیدآمیز و بی ثبات كننده خویش را عوض می كند و در اقتصاد جهانی ادغام شود یا مسیر انزوای اقتصادی را ادامه دهد."

این شبكه خبری در ادامه گزارش داد: از جانب دیگر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واكنش به پیشنهاد اخیر دونالد ترامپ برای مذاكره با ایران اظهار داشت كه "ایران كشور توانمندی است و از گفت وگو واهمه ندارد."

اما او اضافه كرد: "بعید است ترامپ اهل مذاكره باشد. هر روز یك سیاست متضاد و متفاوت را دنبال می كند. بیشتر اهل مزاح است. كسی كه خودسرانه و یك جانبه از تفاهمی مثل برجام خارج شده است و هیج حمایتی هم از شركای سنتی خود نداشته است چگونه می تواند ادعای مذاكره كند. اگر وی قابل اتكا و اعتماد بود كه از تفاهم قبلی آمریكا خارج نمی شد." 310

1397/05/17
14:52:42
5.0 / 5
5214
تگهای خبر: اقتصاد , شهروندان , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خشک شوئی آنلاین

laundrybox.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خشكشوئی آنلاین محفوظ است

خشكشوئی آنلاین

سفارش خشکشویی آنلاین